پرونده‌ای برای ایرج افشار و منوچهر ستوده

1395/4/14 ۱۰:۵۸

 پرونده‌ای برای ایرج افشار و منوچهر ستوده

در این شماره و در پرونده «برمدار ایران» که به یاد شادروان ایرج افشار گردآوری شده است، یادداشت‌هایی از ناصر تکمیل‌همایون، ایرج پارسی‌نژاد و گزارشی از بزرگداشت این ایران‌شناس در سازمان اسناد و کتابخانه ملی به چاپ رسیده است.

«شیرازه فرهنگ» بر پله ششم نشست
 
 
ماهنامه «شیرازه فرهنگ» در شماره 5 و 6 با پرونده‌هایی درباره ایرج افشار و منوچهر ستوده منتشر شد.
 به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در این شماره و در پرونده «برمدار ایران» که به یاد شادروان ایرج افشار گردآوری شده است، یادداشت‌هایی از ناصر تکمیل‌همایون، ایرج پارسی‌نژاد و گزارشی از بزرگداشت این ایران‌شناس در سازمان اسناد و کتابخانه ملی به چاپ رسیده است.

همچنین در پرونده‌ای با عنوان «راهب دیر ایرانشناسی» که درباره زندگی و آثار منوچهر ستوده است، گفت‌وگوها و یادداشت‌هایی از اهالی فرهنگ نظیر احمد مسجدجامعی، سید محمود دعایی، سید محمد کاظم موسوی‌بجنوردی و علی دهباشی به همراه زندگی‌نامه خودنوشت منوچهر ستوده منتشر شده است.
       
از دیگر پرونده‌هایی که در این شماره از «شیرازه فرهنگ» به چشم می‌خورد می‌توان به پرونده «اسناد؛ شناسنامه وطن» که درباره اسناد و آرشیو ملی ایران است و به مناسبت روز اسناد، گردآوری شده،‌ اشاره کرد که در آن گفت‌وگوهایی با مهدی حجت، رئیس شورای اسناد ملی ایران، شهرام یوسفی‌فر، معاون اسناد ملی و یادداشت‌هایی از برخی استادان دانشگاه به همراه گفت‌وگوی منتشر نشده‌ای از عبدالحسین حائری، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

«پادشاه سخن» درباره سعدی، «گنج دعا» پرونده‌ای درباره صحیفه سجادیه کفعمی و مطالبی درباره شاهنامه‌خوانی، نقالی و آرشیو روسیه از دیگر عناوینی است که در شماره جدید «شیرازه فرهنگ» به چشم می‌خورد.

«شیرازه فرهنگ» (در 148 صفحه) ماهنامه سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به مدیرمسئولی سیدرضا صالحی امیری و سردبیری امین عارف‌نیا به موضوعات مربوط به حوزه فرهنگ، کتاب و کتابداری، ادبیات و مفاخر و چهره‌های فرهنگی می‌پردازد و بهروز شجاعی دبیر تحریریه آن است.

منبع: ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: