تبریک معاون رییس‌جمهوری برای ثبت جهانی «شهر سوخته»

1393/4/2 ۰۹:۴۲

تبریک معاون رییس‌جمهوری برای ثبت جهانی «شهر سوخته»

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور پیامی، ثبت جهانی «شهر سوخته» را به‌عنوان هفدهمین اثر جهانی ایران در فهرست یونسکو تبریک گفت. پیام مسعود سلطانی‌فر به این شرح است: «با تلاش پیگیرانه و علمی کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهیه و ارائه پرونده‌ی «شهر سوخته» به یونسکو، رویداد مبارک دیگری برای ملت فرهنگ دوست‌ایران اسلامی رقم خورد و «شهر سوخته» با رأی قاطع تمام اعضا در سی‌وهشتمین اجلاس یونسکو به فهرست میراث جهانی پیوست و به این ترتیب هفدهمین اثر از میراث فرهنگی ارزنده کشورمان جهانی شد.

 

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور پیامی، ثبت جهانی «شهر سوخته» را به‌عنوان هفدهمین اثر جهانی ایران در فهرست یونسکو تبریک گفت.

پیام مسعود سلطانی‌فر به این شرح است: «با تلاش پیگیرانه و علمی کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهیه و ارائه پرونده‌ی «شهر سوخته» به یونسکو، رویداد مبارک دیگری برای ملت فرهنگ دوست‌ایران اسلامی رقم خورد و «شهر سوخته» با رأی قاطع تمام اعضا در سی‌وهشتمین اجلاس یونسکو به فهرست میراث جهانی پیوست و به این ترتیب هفدهمین اثر از میراث فرهنگی ارزنده کشورمان جهانی شد.

بدون شک، ثبت جهانی «شهر سوخته» به‌عنوان یکی از نمادهای تاریخی صلح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ایرانیان، پیام دوستی ملت و دولت ایران را بیش از پیش به گوش جهانیان خواهد رساند و موجب شناخت بیشتر مردم کشورهای دیگر نسبت به عظمت تاریخ و فرهنگ این مرزوبوم خواهد شد.

این رویداد فرهنگی مبارک را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبر فرزانه انقلاب، جناب آقای دکتر روحانی، رییس‌جمهوری محترم و آحاد ملت فرهیخته و فرهنگ دوست کشورمان تبریک و تهنیت می‌گویم.»

یکشنبه، اول تیرماه مصادف با 22 ژوئن 2014 میلادی، در سی‌وهشتمین اجلاس یونسکو که در شهر دوحه‌ی قطر در حال برگزاری است، پرونده‌ی «شهر سوخته» از طرف ایران مطرح و بدون رأی مخالف، ثبت جهانی شد.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: