رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:گناباد به 35 زبان توسط یونسکو معرفی می‌شود

1393/6/16 ۰۹:۳۶

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری:گناباد به 35 زبان توسط یونسکو معرفی می‌شود

معاون رییس‌جمهور گفت: گناباد، مقصد فرهنگی می‌شود و به 35 زبان دنیا این ویژگی منحصربه‌فرد توسط یونسکو معرفی می‌شود. مسعود سلطانی‌فر در جمع مردم و مسوولان شهرستان گناباد در محل مسجدجامع و مصلای این شهرستان، اظهار کرد: برای تکمیل این کلنگ‌زنی‌ها و طرح‌های عمرانی بدون مطالعه، ۴۱۷هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است، اما کل بودجه‌ی عمرانی کشور به شرط تحقق درآمدهای مختلف در شرایط تحریم، ۴۴هزار میلیارد تومان است.

 

 

معاون رییس‌جمهور گفت: گناباد، مقصد فرهنگی می‌شود و به 35 زبان دنیا این ویژگی منحصربه‌فرد توسط یونسکو معرفی می‌شود.

مسعود سلطانی‌فر در جمع مردم و مسوولان شهرستان گناباد در محل مسجدجامع و مصلای این شهرستان، اظهار کرد: برای تکمیل این کلنگ‌زنی‌ها و طرح‌های عمرانی بدون مطالعه، ۴۱۷هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است، اما کل بودجه‌ی عمرانی کشور به شرط تحقق درآمدهای مختلف در شرایط تحریم، ۴۴هزار میلیارد تومان است.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: تکمیل آن دسته از پروژه‌های عمرانی دولت‌های پیشین که بیشتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و مطالعه‌ی کارشناسی برای آن‌ها انجام شده، در دستور کار دولت است.

وی افزود: تلاش دولتمردان این است که در کنار کنترل تورم، کشور را از رکود خارج و زمینه‌ی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم کند.

سلطانی‌فر همچنین گفت: قنات قصبه گناباد می‌تواند آثار ارزشمندی برای اقتصاد منطقه از طریق حضور گردشگران فراهم کند.

نماینده‌ی دولت یازدهم در سفر هیئت دولت به استان خراسان رضوی در شهرستان گناباد، اجرای پروژه‌ی حمل و نقل ریلی برای شرق کشور را امری ضروری دانست و اظهار کرد: براساس گزارش‌ها، وزارت راه و شهرسازی قول تکمیل مطالعات خود را تا پایان امسال برای این پروژه داده و ان‌شاءالله از سال آینده، ردیف بودجه‌ای برای اجرای این طرح ملی در بودجه کل کشور لحاظ خواهد شد.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به این‌که پروژه‌ی سیمان، برای اشتغالزایی منطقه مهم و مؤثر است، قول مساعدت داد که برای تسریع در راه‌اندازی این پروژه با تأمین منابع مختلف از سوی شرکت‌های دولتی و خصوصی، پیگیری‌های لازم را در جلسه‌ی هیئت دولت انجام دهد.

وی درباره‌ی پروژه‌ی فرودگاه گناباد نیز گفت: بهترین راه بهره‌برداری از پروژه‌ی فرودگاه گناباد، مشارکت بخش خصوصی است، با توجه به فاصله‌ی گناباد از مرکز استان و ارتباط زیاد مردم این شهرستان با تهران، این پروژه برای بخش خصوصی نیز توجیه اقتصادی دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین درباره‌ی طرح نظام سلامت کشور، افزود: دولت با ارائه‌ی طرح فوری و استثنایی، خدمات بهداشتی درمانی مردم را در همه‌ی سطوح و مراجع با نرخ بسیار ارزان گسترش داد و امیدواریم در چارچوب این طرح، روزبه‌روز شاهد افزایش سطح درمانی مردم باشیم.

او بزرگ‌ترین سرمایه‌ی دولت را حمایت و اعتقاد مردم دانست و اظهار کرد: تلاش همه‌ی خدمت‌گزاران دولت در کنار کنترل تورم، خارج کردن اقتصاد کشور از رکود است تا شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شود و نرخ تورم و بی‌کاری کاهش یابد و زمینه‌ی اشتغالزایی برای جوانان فراهم شود.

معاون رییس‌جمهور درباره‌ی مذاکرات ایران با ۱+۵ نیز گفت: در یک دوره، کسانی قطعنامه‌ها و تحریم‌ها را کاغذپاره‌ای بیش نمی‌دانستند؛ اما امروز می‌بینیم همین کاغذپاره‌ها چه مشکلات و حصاری برای کشور به‌وجود آورده و دولت «تدبیر و امید» به‌دنبال پایان دادن به تحریم‌ها است.

وی بیان کرد: دولت با هدایت‌های مقام معظم رهبری در طول هشت‌ماه گذشته در برابر تحریم‌های کمرشکنی که دنیا علیه ایران اعمال کرد، موفق شد و در یک فرآیند پیچیده و کارشناسی و افتخارآمیز، با هدایت‌های رهبری مذاکره را آغاز کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: دولت با شروع مذاکرات، فشارهای مختلفی را که به‌خاطر تحریم‌ها و قطعنامه‌ها علیه ایران تحمیل شده بود، از بین برد و اقتصاد کشور در مسیر عادی و رشد و توسعه قرار گرفت.

معاون رییس‌جمهور با انتقاد از شرایط وخیم مدیریتی در سال‌های ۹۰ و ۹۱، اظهار کرد: در سال‌های ۹۰ و ۹۱ ما روزهای پرفراز و نشیبی داشتیم و کالا و ارز، نوسانات روزانه و ساعتی داشت و شرایط بد اقتصادی حاکم بود و هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌توانست پیش‌بینی قیمت کالاهای مختلف را داشته باشد.

وی افزود: با این شرایط کشور، دولت یازدهم با فراهم کردن فضای آرام و به‌دور از هرگونه التهاب، تورم را به ۲۵ درصد رساند و تا آخر سال، این نرخ تورم براساس تحلیل فعالان اقتصادی به کمتر از ۲۰ درصد خواهد رسید و پس از دو سال، رشد اقتصادی ما مثبت خواهد شد.

در ابتدای این مراسم امام جمعه، فرماندار، رییس شورای شهرستان و نماینده‌ی مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم گفتن، خواسته‌ها و مطالبات مردم گناباد را مطرح کردند و نماینده‌ی هیئت دولت هم قول داد، در صورت بهبود وضع دولت و اعتبارات، خواسته‌های مردم گناباد را پیگیری کند.

سلطانی‌فر در ابتدای ورود خود به شهرستان گناباد، به مقام والای شهدای گمنام و علامه حاج شیخ محمدتقی بهلول گنابادی ادای احترام کرد و به زیارت امامزاده سلطان محمد عابد (ع) شهر کاخک مشرف شد.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: