دستاورد یك سال دولت آقای دكتر روحانی / كاظم موسوی بجنوردی

1393/3/24 ۰۹:۰۸

دستاورد یك سال دولت آقای دكتر روحانی / كاظم موسوی بجنوردی

اكنون یك سال از دولت تدبیر و امید می‌گذرد. دولت تدبیر و امید اعلام كرده است كه از اعتدال تبعیت خواهد كرد كه به نظر می‌رسد اعتدال به معنای مدیریت عقلانی است. در مدیریت عقلانی افراط و تفریط وجود ندارد. میانه‌روی اساس كار است و در میانه‌روی است كه تعقل تحقق پیدا می‌كند.

 

اكنون یك سال از دولت تدبیر و امید می‌گذرد. دولت تدبیر و امید اعلام كرده است كه از اعتدال تبعیت خواهد كرد كه به نظر می‌رسد اعتدال به معنای مدیریت عقلانی است. در مدیریت عقلانی افراط و تفریط وجود ندارد. میانه‌روی اساس كار است و در میانه‌روی است كه تعقل تحقق پیدا می‌كند. به همین دلیل آقای دكتر روحانی در بستری از عقلانیت گام برمی‌دارد و در این یك سال چنان دستاوردهایی داشته است كه در آغاز شروع كار دولت یازدهم خیلی بعید به نظر می‌رسید، زیرا دولت آقای دكتر روحانی ویرانه‌یی تحویل ‌گرفت و بسیاری از كارشناسان فكر می‌كردند كه موفقیت در مدت كم بسیار بعید است اما تیم‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دولت آقای دكتر روحانی چنان قوی و هماهنگ و مدبرانه عمل كردند كه در مدت همین یك سال توانست:

1- تورم بحران‌آفرین و خطرناك را مهار كند.

2- از وحشت مردم بكاهد و به آنان امید بهبودی بدهد و امید به زندگی را بیشتر كند.

3- در مذاكرات با غرب، با اینكه بسیار پیچیده و در لابه‌لای كلاف‌های سردرگم گذشته بوده است با حفظ عزت اسلامی و عزت ملی و در چارچوب حفظ منافع ملی اعتماد جهانی را به ایران جلب و ملت ایران را به آینده امیدوار كرده است و مسلما در آینده حاصل این مذاكرات به عنوان مهم‌ترین پیروزی جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران تلقی خواهد شد.

4- در همین مدت كم نظم مالی كشور را بازگردانده و آرامشی در همه سازمان‌های دولتی به وجود آورده و قطار تمشیت روزانه كشور را روی ریل اصلی خود قرار داده و در برابر هرگونه تندروی حزم و احتیاط عقلانی را از دست نداده است.

5- دولت آقای دكتر روحانی تنش‌های داخلی را كاهش داده و همه مخالفین را با اینكه سخت قافیه را باخته‌اند دعوت به آرامش و بردباری كرده است.

6- در مدت همین یك سال مانع افزایش بی‌مهار قیمت دلار شده و باعث ایجاد ثبات در بازار تجارت شده و چرخ‌های از كار افتاده صنعت را با روش مطمئن علمی به كار انداخته و با استفاده از وزرای ورزیده و كارآمد و شایسته اقتصاد كشور را با دستانی پرتوان مدیریت كرده است.

7- دولت پانزدهم در عرصه فرهنگ در همین یك سال عمر خود موفقیت‌های زیادی به دست آورده و تقریبا همه بخش‌های فرهنگی كشور را كه در دولت نهم و دهم سخت آسیب‌دیده بودند مجددا زنده كرده و به حركت سازنده درآورده است و از اشاعه اندیشه‌های مرتجعانه و بازدارنده خلاقیت كه به صورت عمدی ترویج می‌شده جلوگیری كرده است.

8- دولت آقای دكتر روحانی در عرصه اجتماعی نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته و سیاست ایجاد تضاد طبقاتی را تبدیل به مودت و همكاری ملی كرده و دشمنی‌ها را كاهش داده و هر جا تخریبی صورت گرفته اقدام به ترمیم آن كرده است.

9- یكی از مهم‌ترین موفقیت‌های دولت آقای دكتر روحانی جلوگیری از غارت و دزدی و سوءاستفاده‌ بوده است.

در مدت این یك‌سال حساب و كتابی به وجود آمده و افراد را به احتیاط بیشتر واداشته كه یقین كند اگر خطایی كند فوراً تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

10- یكی دیگر از موفقیت‌های آقای دكتر روحانی تلاش مشهود ایشان برای عمل به وعده‌هایی بوده كه در جریان انتخابات به مردم داده بوده است.

11- در مدت یك سال آقای دكتر روحانی اعتبار جمهوری اسلامی ایران را در بین ملل جهان بالا برده و نشان داده كه ملت ایران با انتخابات شكوهمند اخیر خود توان مواجهه با مشكلات عدیده از جمله مشكلات زاییده از حصر اقتصادی و تحریم را دارد.

12- مشكلات زیاد است. مردم واقع‌بین هستند و در هر حال می‌دانند كه دشمنان از این موفقیت‌ها ناراحتند.

13- تبدیل ادبیات بی‌پروا به ادبیات سپاسی و مسوولانه.

14- تشكیل دولت شایسته و پرتوان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی.

21/03/1393

روزنامه اعتماد

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: