ثبت های تشریفاتی میراث نامملوس بازبینی می شود

1393/3/11 ۱۲:۱۳

ثبت های تشریفاتی میراث نامملوس بازبینی می شود

میراث ناملموس ثبت شده در فهرست آثار ملی در جلسه آینده شورای سیاستگذاری ثبت آثار بررسی می شود. به گزارش روز شنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدیرکل حوزه ریاست این سازمان با اعلام این خبر افزود: برخی مکانها -رویدادها در گذشته بدون شماره ثبتی و همچنین برنامه مشخص برای معرفی و حفاظت به عنوان میراث ناملموس کشور ثبت شده است.

 

میراث ناملموس ثبت شده در فهرست آثار ملی در جلسه آینده شورای سیاستگذاری ثبت آثار بررسی می شود.

به گزارش روز شنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدیرکل حوزه ریاست این سازمان با اعلام این خبر افزود: برخی مکانها -رویدادها در گذشته بدون شماره ثبتی و همچنین برنامه مشخص برای معرفی و حفاظت به عنوان میراث ناملموس کشور ثبت شده است.

مقولات ناملموس بنا به تعریف کنوانسیون پاسداشت از میراث فرهنگی نامملوس، رفتارها، نمادها و آئین هایی ست که یک اجتماع آن ها را بخشی از میراث فرهنگی خود می شناسد.

علیرضا تابش با تاکید بر اینکه برخی از این ثبت ها مانند مکان جلوس حضرت امام(ره) در بهشت زهرا(س) بیشتر به منظور نمایش، ثبت فرمایشی شده اند خاطر نشان کرد: ثبت چنین میراثی بازبینی خواهد شد.

او با یادآوری برگزاری همایش ثبت مکان- رویدادهای انقلاب اسلامی در سال 91 و به صورت فرمایشی گفت: در این همایش تعدادی از مکانها مانند مکان جلوس امام(ره) در بهشت زهرا(س) ثبت فرمایشی شدند بدون اینکه برنامه ای برای معرفی، شناخت و حفاظت آنها طراحی شود.

تابش با تاکید بر اینکه این نوع از میراث که غالباً در حوزه میراث ناملموس بودند باید بازبینی شوند افزود: در جریان دیدار رئیس جمهوری با رئیس سازمان میراث فرهنگی دکتر روحانی بر معرفیٍ ثبت و شناخت میراث مربوط به مشروطه، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تاکید کرد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ثبت مکان جلوس حضرت امام(ره) در بهشت زهرا(س) را نخستین اقدام در این راستا برشمرد و گفت: این مکان به شکلی که در خور و شایسته باشد معرفی و حفاظت می شود و طراحی آن تغییر خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: