وزیر ارشاد: وحدت ملل مسلمان در سایه قرآن کریم تجلی پیدا می‌کند/حافظان قرآن رو به افزایش هستند

1393/3/7 ۰۷:۳۶

وزیر ارشاد: وحدت ملل مسلمان در سایه قرآن کریم تجلی پیدا می‌کند/حافظان قرآن رو به افزایش هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم را محور وحدت بیان کرد و گفت: امید است مسابقات قرآن ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی خود را در همه عرصه‌ها خصوصا در مسیر ترویج تلاوت آشکار کند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم را محور وحدت بیان کرد و گفت: امید است مسابقات قرآن ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی خود را در همه عرصه‌ها خصوصا در مسیر ترویج تلاوت آشکار کند.

طی مراسمی در حاشیه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از نفرات برتر طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

بنا بر این گزارش در این مراسم جنتی طی سخنانی با اشاره به فواید انس با قرآن گفت: کلام وحی اصیل‌ترین منبع شناخت حقیقت است و انس با قرآن سبب تعمیق معنا در زندگی می‌شود از این رو امام علی (ع) قرآن را حلال مشکلات مادی و معنوی می‌داند و در وصف آن می‌فرماید: قرآن دوای درد و راه‌حل مشکلات و تنها راه سامان بخشیدن به امورات شما است.

وی ترویج قرآن کریم را مهم‌ترین رکن سیره پیامبر(ص) و ائمه(ع) بیان کرد و افزود: اگر به مطالعه سیره پیامبر(ص) و ائمه(ع) بپردازیم می‌فهمیم رسالت تبلیغ از مهم‌ترین ارکان سیره این بزرگان است و از این رو ترویج کتاب خدا از مهمترین وظایف جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

جنتی، مبعث پیامبر(ص) را عید انفتاح انسانیت بیان کرد و گفت: ره‌آورد مبعث عطیه الهی به بشریت است که آن رسالت پیامبر(ص) است که امسال با خردادماه مقارن شده، خردادماه یادآور قیام ملت ایران است که به تبعیت از بعثت پیامبر(ص) انجام داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر حاضر را دوران بازگشت به کلام وحی بیان کرد و گفت: وحدت ملل اسلامی در سایه قرآن کریم تجلی پیدا می‌کند. قرآن کتاب آسمانی است که اتحاد امت از نعمت های آن است که از طریق قرآن به بشریت عنایت شده است.

جنتی با اشاره به اینکه مسلمانان می‌توانند با محوریت قرآن اتحاد را تقویت کنند گفت: مسلمانان جهان می‌توانند بر پایه اعتدال با حفظ تفاوت‌های مذهبی اتحاد اسلامی را تقویت کنند و راه رسیدن به این هدف عمل به مصالح اسلام و مسلمین است، همچنین قرآن کریم همواره پیامدهای مثبت اتحاد را به ما بازگو کرده و درباره دوری از وحدت هشدار می‌دهد.

وزیر ارشاد با اشاره به وجود دوای همه دردهای زندگی در قرآن کریم گفت: قرآن کتاب زندگی شرافتمندانه در دنیا و آخرت است. احکام اجتماعی آن در همه زمینه‌ها از جمله رفتار با پدر و مادر، معاشرت، مقابله با بدگویی و ریاکاری، مقابله با نقض عهد و پیمان‌شکنی در آن بیان شد است، همچنین در قرآن به میانه‌روی، توصیه به تقوا، صداقت و توجه به معاد در آیات متعددی سفارش شده است.

وی با اشاره به انس با قرآن در جمهوری اسلامی ایران گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران انس با قرآن در میان اقشار مختلف شکل گرفته و قاریان در همه محافل دیده می‌شوند و حافظان قرآن هم رو به افزایش هستند. امید است این مسابقات که 30 سال در راستای ترویج فرهنگ قرآنی گام برداشته بتواند ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی خود را در همه عرصه‌ها خصوصا در مسیر ترویج تلاوت آشکار کند.

خبرگزاری فارس

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: