اعضای هیات علمی دانشگاه رم ایتالیا از اثر باستانی شهر سوخته زابل دیدن کردند

1393/2/16 ۱۲:۵۸

اعضای هیات علمی دانشگاه رم ایتالیا از اثر باستانی شهر سوخته زابل دیدن کردند

17 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه رم ایتالیا هفته جاری از اثر باستانی شهر سوخته زابل که نامزد ثبت فهرست آثار جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، یونسکو قرار گرفته، دیدن کردند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اعضای این هیات که چند باستان شناس خبره نیز در آن حضور دارند همچنین از موزه منطقه ای جنوب شرق کشور در زاهدان و کوه خواجه در حوزه آبریز دریاچه هامون نیز دیدن کردند.

 

17 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه رم ایتالیا هفته جاری از اثر باستانی شهر سوخته زابل که نامزد ثبت فهرست آثار جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، یونسکو قرار گرفته، دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان روز دوشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اعضای این هیات که چند باستان شناس خبره نیز در آن حضور دارند همچنین از موزه منطقه ای جنوب شرق کشور در زاهدان و کوه خواجه در حوزه آبریز دریاچه هامون نیز دیدن کردند.

ملک محمد سنجرانی با بیان اینکه یکی از اهداف میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در راستای ثبت جهانی شهر سوخته ورود گردشگر خارجی به منطقه است، گفت: از دیگر سو باستان شناسان ایتالیایی در گذشته کاوش هایی انجام داده بودند بر این اساس بازدید از شهر سوخته برای آن ها جذابیت خاصی داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان همچنین گفت: یکی از برنامه های این اداره در بحث گردشگری دعوت از 150 نفر لیدرهای تور سراسر کشور برای بازدید از جاذبه های دیدنی استان است که تا پایان اردیبهشت ماه جاری انجام خواهد شد.

اثر باستانی شهر سوخته با 151 هکتار مساحت در محور ارتباطی زاهدان - زابل با افزون بر پنج هزار سال قدمت به سبب اکتشافاتی همچون نخستین چشم مصنوعی، تصاویر متحرک (انیمیشن) و جمجمه جراحی شده در ایران باستان دارای اهمیت است و از غنای تمدن منطقه حکایت دارد.

خبرگزاری ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: