ادیان و کتاب واژه های مقدس به قدمت تاریخ تمدن بشریت

1394/12/11 ۱۰:۵۴

 ادیان و کتاب واژه های مقدس به قدمت تاریخ تمدن بشریت

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو واژه ادیان و کتاب را مقدس خواند و گفت: قدمت این دو به اندازه تاریخ تمدن بشریت است.


معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو واژه ادیان و کتاب را مقدس خواند و گفت : قدمت این دو به اندازه تاریخ تمدن بشریت است.
 

سید عباس صالحی دوشنبه شب در نشست کتابخوان ویژه ادیان توحیدی که با حضور جمعی از پیروان ارامنه، آشوریان، کلیمیان و زرتشتیان در هتل انقلاب تهران برگزار شد، به معرفی کتاب ' مسیح در شبهای قدر' پرداخت.
وی با توصیه به خواندن این کتاب به میهمانان افزود: بیش از یکسال از عرضه ' مسیح در شبهای قدر' می گذرد ؛ کتابی که روایتی خاص از 30 دیدار رهبر فرزانه و معظم انقلاب با خانواده شهدای مسیحی و آشوری کشور است.
صالحی ادامه داد: دیدارهای مورد اشاره رهبر کتابخوان و کتاب شناس در این کتاب، مربوط به سالهای 63 تا 93 است و نشان از عادت ایشان به سرزدن به خانواده شهدا دارد؛ اتفاقی که درطول تاریخ ایران بی سابقه است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: این دیدارها دوربین کاشته ای است که سه بخش را به تصویر کشیده و خواننده با مطالعه آن احساس می کند یک رهبر مذهبی و فرهنگ دوست تا چه اندازه به فرهنگ مسیحیت و تاریخ اقوام آشوری و ارامنه آشنایی دارد.
وی به دوران حبس رهبر معظم انقلاب در زندان قزل قلعه اشاره کرد و گفت : یکی از ارامنه به نام آوانسیان در این مکان با ایشان هم بند بود و رهبر معظم انقلاب از آن زمان با مسیحیان و رسوم و سنن آنها آشنایی دارند، نوع نگاه ایشان به مذهب بطور عام، پیروان ادیان توحیدی به نحو خاص و مسیحیت بطور اخص حائز اهمیت است.
صالحی اظهار داشت: این نوع نگاه نشان می دهد، در صورتی که هر فردی با هر مذهبی به اخلاقیات عمل کند، عبد صالح خداست، باید گفت، این تفکر رهبر معظم انقلاب درباره ادیان توحیدی فقط به دلیل احترام به آنها نیست بلکه ایشان باور دارند مسیحیت بخشی از مقدسات و باورهای دینی ماست.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: در بخشی دیگر از این کتاب ، می بینیم وقتی دوربین به سمت خانواده این شهدا می رود، آنها حرف هایی خاص می زنند بنابراین این کتاب بعنوان یک اثر نشان دهنده همزیستی دیرین جامعه ایرانی با ادیان توحیدی و نوع مناسبات آنها است.
وی این کتاب را خواندنی و جالب توصیف و به همه پیشنهاد کرد 'مسیح در شبهای قدر' را بخوانند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مراسم که با حضور دبیر کل و مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از پیروان و نمایندگان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، شش نفر از ارامنه، زرتشتیان، کلیمیان و آشوریان کتابهای خوانده شده خود را به اشتراک گذاشتند.
همچنین دراین مراسم با اهدای لوح از تعدادی از نویسندگان و محققان ادیان توحیدی تجلیل شد.
این نشست با همکاری اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
نهاد کتابخانه های عمومی کشور با برگزاری این نشست، قصد داشت توجه بیشتر این قشر از هموطنان به مسئولیت مهمی را که در قبال فرهنگ جامعه بر عهده دارند فراهم کند.
سلسله نشست های کتابخوان با ابتکار نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کار خود را از 27 خرداد 1394 آغاز کرد.
این نشست ها به منظور اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه های عمومی و همه علاقه مندان تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک می گذارند.
تاکنون بیش از 920 نشست کتابخوان در سطوح ملی، استانی، شهرستانی، ویژه (نابینایان، کودکان با نیاز خاص، طلاب، دانشگاهی، زندانیان، فعالان مساجد، دانشجویی) و مدرسه ای در سراسر کشور برگزار شده است.

منبع:ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: