بازخوانی کتابی از محمدعلی اسلامی ندوشن

1394/12/4 ۱۲:۰۶

 بازخوانی کتابی از محمدعلی اسلامی ندوشن

تاب «ایران چه حرفی برای گفتن دارد» دربردارنده 9 مقاله از محمدعلی اسلامی ندوشن، پژوهشگر، شاعر و منتقد، است که در موضوعات مختلفی حول نقش ایران در جهان معاصر نوشته شده است. این اثر اخیراً از سوی شرکت سهامی انتشار برای چهارمین‌بار بازنشر و روانه بازار کتاب شده است.



شرکت سهامی انتشار چاپ جدیدی از کتاب محمدعلی اسلامی ندوشن را روانه بازار نشر کرد.

کتاب «ایران چه حرفی برای گفتن دارد» دربردارنده 9 مقاله از محمدعلی اسلامی ندوشن، پژوهشگر، شاعر و منتقد، است که در موضوعات مختلفی حول نقش ایران در جهان معاصر نوشته شده است. این اثر اخیراً از سوی شرکت سهامی انتشار برای چهارمین‌بار بازنشر و روانه بازار کتاب شده است.

در مقدمه این کتاب با اشاره به موضوع اصلی مقالات چنین نوشته شده است: «ما که‌ اینک‌ در آستانه‌ قرن‌ بیست‌ و یکم‌ قرار گرفته‌ایم‌ و وظیفه‌ داریم‌ که‌ کشور خود را به‌ نسل‌ آینده‌ تحویل‌ دهیم‌، آیا به‌ آن‌ آگاهیم‌ که‌ چه‌ وظیفه‌ سنگینی‌ بر دوش‌ ماست‌؟ در تاریخ‌ ایران‌ کمتر نسلی‌ یک‌ چنین‌ مسئولیّتی‌ برعهده‌ داشته‌، زیرا باید به‌ انتظارهائی‌ که‌ خاصّ این‌ زمان‌ است‌ پاسخگو باشد، در کشوری‌ که‌ هم‌ جغرافیایش‌ حساسیّت‌ خاصّ دارد و هم‌ تاریخش‌.»

در بخش‌های مختلفی از این اثر فصل‌هایی شامل ایران‌ چه‌ حرفی‌ برای‌ گفتن‌ دارد، ایرانیان‌ و یونانیان‌ به‌ گواهی‌ شاهنامه‌ و ایلیاد، هویّت‌ ایرانی‌ در دوران‌ بعد از اسلام‌، حرف‌ آخر با سرشت‌ انسان‌ است‌، از باز خواست‌ تاریخ‌ غافل‌ نمانیم‌، جوانان‌، توسعه‌، اقتصاد، تمدّن‌، دنیا به‌ کجا می‌رود، سرّ و پند افسانه‌ها، جوانان‌ و نقش‌ کتاب‌، آیا شرق‌ و غرب‌ روزی‌ به‌ هم‌ می‌رسند؟، رستاخیز اروپا چگونه‌ پا گرفت‌؟، پیشرفت‌ و استعمار، دو همزاد، رشته‌ای‌ که‌ سر دراز دارد، چه‌ تفاوت‌‌هایی‌ میان‌ شرق‌ و غرب‌ است‌؟، اکنون‌ چه‌ می‌توان‌ کرد؟، لزوم‌ یک‌ بازبینی‌ بزرگ‌، یکرنگی‌ و تربیت‌ اجتماعی‌ و ماندن‌ یا بازگشتن‌ مطرح شده است.

چاپ چهارم کتاب «ایران چه حرفی برای گفتن دارد؟» از سوی شرکت سهامی انتشار به قیمت 180 هزار ریال روانه بازار کتاب شده است.

منبع: تسنیم

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: