یادداشتی به نشانه اعتراض برای خلیج فارس

1393/2/10 ۱۲:۰۸

یادداشتی به نشانه اعتراض برای خلیج فارس

«خلیج فارس تنها یک دریاست و این ایرانیان بودند که توانستند با تلاش و هوشمندی، خلیج فارس را به شاهراه تجاری و فرهنگی میان سرزمین‌های مختلف جهان تبدیل کنند.» عبدالرضا دشتی‌زاده، رییس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم در یادداشتی با موضوع روز ملی خلیج فارس نوشته است؛ «ایرانیان در ادوار مختلف تاریخی با تلاش و هوشمندی توانستند خلیج فارس را به شاهراه تجاری و فرهنگی میان سرزمین‌های مختلف جهان تبدیل کنند. ایرانیان با مبادلات تجاری و فرهنگی گسترده و ادامه‌دار باعث انتقال فرهنگ ایرانی به کشورهای جهان شدند، وگرنه خلیج فارس تنها یک دریا است. دریایی که با فرهنگ ایرانی پا می‌گیرد و حرکت می‌کند.

 

 

«خلیج فارس تنها یک دریاست و این ایرانیان بودند که توانستند با تلاش و هوشمندی، خلیج فارس را به شاهراه تجاری و فرهنگی میان سرزمین‌های مختلف جهان تبدیل کنند.»

عبدالرضا دشتی‌زاده، رییس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم در یادداشتی با موضوع روز ملی خلیج فارس نوشته است؛ «ایرانیان در ادوار مختلف تاریخی با تلاش و هوشمندی توانستند خلیج فارس را به شاهراه تجاری و فرهنگی میان سرزمین‌های مختلف جهان تبدیل کنند. ایرانیان با مبادلات تجاری و فرهنگی گسترده و ادامه‌دار باعث انتقال فرهنگ ایرانی به کشورهای جهان شدند، وگرنه خلیج فارس تنها یک دریا است. دریایی که با فرهنگ ایرانی پا می‌گیرد و حرکت می‌کند.

دریابانان ایرانی، از دریای پارس به عنوان راه ارتباطی گسترده برای گفت‌وگوی فرهنگ‌های ملل، بهره جستند و به همین دلیل است که آثار هنر ایرانی در جنبه‌های مختلف فرهنگی جهان می‌درخشد. البته این ارتباط به صورت دو سویه بوده است. می‌توان با همکاری گروه‌های مختلف باستان‌شناسی آثار ایرانیان را در شبه جزیره هند، شرق دور و شرق آفریقا و کشورهای کرانه‌ای اروپا و به طور کلی این ارتباط دو سویه را کنکاش کرد.

دشتی‌زاده،‌ انگیزه‌اش را از نوشتن این یادداشت کوتاه، فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس و یادآوری هویت و ارزش آن و نقش ایرانی‌ها در مطرح شدن خلیج فارس در بُعد بین‌المللی اعلام کرد و کوتاهی این یادداشت را به حساب اعتراض‌اش به همه‌ی بی‌توجهی‌هایی که در این سال‌ها به خلیج فارس و ارزش‌های آن شده است، گذاشت.

خبرگزاری ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: