چهارمین دوسالانه «خلیج فارس، تاریخ، فرهنگ و تمدن» برگزار می‌شود

1395/7/11 ۱۰:۴۶

چهارمین دوسالانه «خلیج فارس، تاریخ، فرهنگ و تمدن» برگزار می‌شود

چهارمین دوسالانه بین‌المللی «خلیج فارس، تاریخ، فرهنگ و تمدن» در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. این دوسالانه به همت گروه تاریخ دانشگاه تهران و مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می‌شود.

 

چهارمین دوسالانه بین‌المللی «خلیج فارس، تاریخ، فرهنگ و تمدن» در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این دوسالانه به همت گروه تاریخ دانشگاه تهران و مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می‌شود.

این نشست، شنبه و یک شنبه (دهم و یازدهم مهر ماه) در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تالار فردوسی و تالار عباس اقبال آشتیانی برگزار می‌شود.

خلیج‌فارس و نواحی پس‌کرانه‌ای آن در طول تاریخ، نقش عمده‌ای در تحولات فرهنگی و تمدنی منطقه و جهان ایفا کرده است. تمدن‌های درخشان بین‌النهرین، ایران قدیم و اسلام در نواحی مجاور این آبراه شکل گرفته‌اند که طی دوران اوج و عظمت خود دستاوردهای تمدنی و فرهنگی عمده‌ای را به جهان عرضه کرده‌اند.

با همه‌ی اهمیتی که این منطقه در اقتصاد و مناسبات فرهنگی – سیاسی جهان داشته است، تاریخ تحولات سیاسی و کیفیت تعامل بین فرهنگ‌ها و میزان تأثیرگذاری آن تاکنون به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است.

گروه تاریخ دانشگاه تهران پس از ایجاد گرایش کارشناسی ارشد مطالعات خلیج‌فارس، در صدد برآمد تا زمینه‌ای برای تعمیق پژوهش‌های تاریخی حوزه خلیج‌فارس فراهم آورد. برای تحقق این قصد، شورای گروه تاریخ برگزاری منظم همایش‌های دوسالانه پژوهش‌های تاریخی خلیج‌فارس را به تصویب رساند.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: