تصحیح و ترجمۀ سُوتکرنَسک و وَرشت مانسَرنَسک از دینکرد 9

تصحیح و ترجمۀ سُوتکرنَسک و وَرشت مانسَرنَسک از دینکرد 9

مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهشهای ایرانی و اسلامی) مفتخر است که سیزدهمین جلد از مجموعۀ پژوهشهای ایران باستان را به جامعۀ علمی کشور و پژوهشگران عرصۀ ایرانشناسی در سراسر جهان تقدیم می کند. آثاری که در این مجموعه به زبانهای مختلف منتشر خواهد شد آخرین دستاوردهای علمی را در همۀ زمینه های مربوط به ایران باستان (تاریخ، باستانشناسی، هنر، ادبیات، اساطیر، ادیان و زبانها، دستنوشته ها، کتیبه ها و...) در اختیار دانش پژوهان قرار خواهد داد و برگ زرین دیگری خواهد بود بر فرهنگ کهن این مرز و بوم.

 

سیزدهمین شماره از این مجموعه، تصحیح و ترجمۀ سُوتکرنَسک و وَرشت مانسَرنَسک از دینکرد 9، به کوشش و پژوهش روانشاد دکتراحمد تفضلی است. انتشار این کتاب باعث افتخار و خرسندی بسیار است. زیرا اثری ارزشمند از ایرانشناسی گرانسنگ به خوانندگان و پژوهشگران گرامی ارائه می شود. همچنین بهانه ای است برای پاسداشت و بزرگداشت دانشمندی ایراندوست که سالیان دراز همکاری علمی و مسئولانه با این مرکز داشته است.

 

دکتر احمد تفضلی در 16 دیماه 1316 در اصفهان به دنیا آمد و 24 دیماه 1375 در تهران درگذشت. او دانشمندی ایرانشناس، زبانشناسی چیرهدست در حوزه زبانهای باستانی و میانه ایران بود و یکی از انگشت شمار صاحبنظران این گونه پژوهشها در پهنه بین المللی به شمار می رود. این استاد برجسته دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب پارسی و عضو شورای علمی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی و دیگر مجامع علمی جهانی بود. دکتر احمد تفضلی یکی از قلّه های بلند تاریخ و فرهنگ ایران است. نام او در کنار اندیشمندان بزرگ ایرانی جاودان خواهد ماند. جایش به گیتی سبز. یادش گرامی باد.

 

اشتراک گذاری:

مشخصات

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: