«میهن‌پرست ایرانی» درباره مصدق در راه است

1392/12/4 ۱۰:۵۱

«میهن‌پرست ایرانی» درباره مصدق در راه است

هرمز همایون‌پور از آماده انتشار شدن کتاب‌هایی مربوط به محمد مصدق و علی‌اصغر حکمت خبر داد. این نویسنده گفت: به تازگی دو کتاب آماده انتشار کرده‌ام که یکی از آن‌ها «میهن‌پرست ایرانی» نام دارد‌. این کتاب در واقع شرح حال دکتر محمد مصدق است که آن را یک محقق انگلیسی نوشته و من آن را ترجمه کرده‌ام.

 

هرمز همایون‌پور از آماده انتشار شدن کتاب‌هایی مربوط به محمد مصدق و علی‌اصغر حکمت خبر داد.

این نویسنده گفت: به تازگی دو کتاب آماده انتشار کرده‌ام که یکی از آن‌ها «میهن‌پرست ایرانی» نام دارد‌. این کتاب در واقع شرح حال دکتر محمد مصدق است که آن را یک محقق انگلیسی نوشته و من آن را ترجمه کرده‌ام.

او درباره این کتاب توضیح داد: کتاب در واقع شرح حال دکتر مصدق است و از این جهت قابل توجه است که به صورت جامع به زندگی خصوصی و زندگی سیاسی دکتر مصدق پرداخته است. همچنین از این جهت که کتاب را یک نویسنده انگلیسی و با حسن نیت نوشته، قابل توجه است، چون برخلاف دیگر کتاب‌هایی که انگلیسی‌ها درباره مصدق نوشته‌اند، در این کتاب به مصدق طعنه و کنایه نزده و در واقع نویسنده در آن تمام جوانب زندگی مصدق را بررسی کرده است. به طور کلی می‌تواند برای جوانان امروز بسیار آموزنده باشد.

او افزود: این کتاب حدود 20 روز است که برای گرفتن مجوز انتشار به وزارت ارشاد رفته است.

همایون‌پور همچنین از آماده کردن کتاب دیگری با نام «مقایسه رومئو و ژولیت با لیلی و مجنون نظامی» خبر داد و درباره این کتاب نیز گفت: این کتاب را علی‌اصغر حکمت پس از مغضوب شدنش در زمان رضاخان و رفتن به شیراز نوشته که در واقع بررسی تطبیقی «رومئو و ژولیت» شکسپیر با «لیلی و مجنون» نظامی و اثر بسیار برجسته‌ای در حوزه ادبیات تطبیقی است.

او افزود: کپی این کتاب از طریق یکی از دوستان به دست بنده رسید و من از لحاظ آیین نگارشی‌ و توضیح لغات به ویرایش آن پرداختم و متنش را امروزی‌تر کردم. قرار است این کتاب از سوی انتشارات آگاه و به اهتمام بنده به چاپ برسد. کتاب با این‌که در حدود 80 سال قبل نوشته شده، اما یک شاهکار است که من نیز بر این کتاب یک مقدمه 50 صفحه‌یی در شرح حال دکتر حکمت و خدمات او به فرهنگ ایران نوشته‌ام.

این نویسنده و پژوهشگر سپس درباره نقش علی‌اصغر حکمت در عرصه فرهنگ ایران اظهار کرد: نقش حکمت در حوزه فرهنگ ایران شناخته‌شده نیست و در عین حال هم می‌بینیم که هر روز در سریال‌های تلویزیون بی‌جهت به او می‌پرند، ولی جوانان باید با خدمات او آشنا شوند، چراکه برخی رجال گذشته خدمات بسیاری انجام داده‌اند که در حال حاضر به آن‌ها ناسپاسی می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: