کشف یک هرم پلکانی در مصر

1392/11/16 ۱۰:۲۳

کشف یک هرم پلکانی در مصر

در یک کشف منحصر به فرد، بقایای یک هرم پلکانی با قدمتی 4600 ساله در مصر کشف شد.

 

 

در یک کشف منحصر به فرد، بقایای یک هرم پلکانی با قدمتی 4600 ساله در مصر کشف شد.

یک تیم از باستان‌شناسان کانادایی که از سال‌ها قبل به کاوش در محوطه‌ «ادفو» در جنوب مصر مشغول هستند‌، در یک کشف بی‌نظیر موفق به کشف بقایای یک هرم پلکانی با قدمتی 4600 ساله شدند.

به گزارش لایو ساینس، این هرم با شیب 72 درجه حتا قدیمی‌تر از هرم مشهور خوفو، قدیمی‌ترین هرم در مجموعه اهرام ثلاثه مصر است که در اصل مقبره یک اشراف‌زاده است.

هرم پله‌ای با 13 متر ارتفاع در سال‌های حکومت فرعون «هونی» بر سرزمین‌های تمدن مصر باستان با سنگ‌های سفید آهکی ساخته شده، البته در حال حاضر تنها بنایی با پنج متر ارتفاع باقی مانده است.

کمتر از دو ماه قبل نیز بقایای یک مقبره ‌ناشناخته به شکل یک هرم پله‌ای توسط باستان‌شناسان لهستانی در قبرستان تاریخی «ساککارا» مصز کشف شد. این مقبره در نزدیکی مقبره فرعون «پپی» کشف شده و حدود 4 هزار سال قدمت دارد.

هرم‌های پله‌ای با رمز و راز و علوم پنهانی در ارتباط بوده و نمادهای حکمت ازلی، سرزمین مصر، پایداری ابدی و فنون جادوگری است و از آن به عنوان نقطه‌ی اوج در تکامل شیوه‌ معماری مقبره‌های مصریان باستان یاد می‌شود، به همین دلیل محققان در طول سال‌ها به‌دنبال کشف راز ساخت این نوع از هرم‌ها بوده‌اند.

تاکنون باستان‌شناسان موفق به ورود به بخش کوچکی از هرم پلکانی شده‌اند و قرار است ادامه پروژه کاوش در روزهای آتی با استفاده از ابزار آلات مدرن ادامه یابد.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: