عنوان كتاب به مناسبت گردهمايي مكتب اصفهان رونمايي شد

1385/9/18 ۰۳:۳۰

عنوان كتاب به مناسبت گردهمايي مكتب اصفهان رونمايي شد

در چهارمين جلسه رونمايي كتاب فرهنگستان هنر،ده عنوان كتاب به مناسبت گردهمايي مكتب اصفهان معرفي و رونمايي شد.



در چهارمين جلسه رونمايي كتاب فرهنگستان هنر،ده عنوان كتاب به مناسبت گردهمايي مكتب اصفهان معرفي و رونمايي شد.
گردهمايي مكتب اصفهان كه از 19 تا 23 آذرماه در تهران و اصفهان برگزار مي‌شود،شامل هشت همايش بين‌المللي است و اين مجموعه كتابها نيز در اين هشت بخش تاليف شده است.
عليرضا اسماعيلي مدير انشارات فرهنگستان هنر گفت:فرهنگستان هنر هرساله به مناسبت معرفي مكاتب مختلف هنري و شناخت شخصيت‌هاي هنري كشور،همايش‌هاي بين‌المللي برگزار مي‌كند و به مناسبت اين همايش‌ها،چندين عنوان كتاب را چاپ و منتشر مي‌كند و امسال نيز به مناسبت گردهمايي مكتب اصفهان ده عنوان كتاب در اين زمينه چاپ و منتشر شده است.
وي از انتشار بيش از 50 عنوان كتاب در اين همايش خبر داد وگفت:در بخش‌هاي مختلف نگارگري،خوشنويسي،هنرهاي صناعي،ادبيات،معماري،فلسفه و... بيش از 50 عنوان كتاب آماده انتشار است كه بيش از 20 عنوان از اين كتابها پيش از همايش و مابقي بعد از همايش چاپ و منتشر خواهد شد كه اغلب اين آثار تاليفي است.
وي همچنين از چاپ و انتشار چندين نسخه خطي خبر داد وگفت:به مناسبت اين همايش،نسخه خطي قرآن به خط عليرضا عباسي،چاپ و منتشر مي‌شود كه البته نسخه اصلي بيش از 800 صفحه است ولي ما تنها گزيده‌اي از اين كتاب را چاپ خواهيم كرد.
و كتاب مثنوي به خط وصال نيز كتاب خطي ديگري است كه با همكاري كتابخانه ملي چاپ ومنتشر خواهد شد.
اسماعيلي به چاپ آثاري،در زمينه‌هاي ديگري به غير از موضوعات همايش اشاره كرد و گفت: در دو مجموعه كتاب نيز به خانه‌ها و كليساهاي جلفاي اصفهان پرداخته شده است و مجموعه مقالات همايش دانشگاه هاروارد و گزيده مقالات همايش پاريس نيز كه درخصوص مطالعات دوران صفوي است چاپ و منتشر خواهد شد.
در ادامه كتابهاي «زميني و آسماني نگاهي به خوشنويسي ايراني از آغاز تا امروز» گفتگوي عليرضا هاشمي‌نژاد با آيدين آغداشلو، «تعزيه درعراق و چند كشور اسلامي» نوشته عباس خدوم جميلي و ترجمه مجيد سرسنگي،«اردبيل بقعه شيخ صفي»نوشته فردريش زاره و ترجمه صديقه خوانساري موسوي،«رضا عباسي اصلاحگر سركش» نوشته شيلا كنبي و ترجمه يعقوب آژند،«قلمكار اصفهان»،«بنيان‌هاي مكتب نقاشي اصفهان»،«نمايش در دوره صفويه»،«مكتب نگارگري اصفهان» و «اصطلاحات ديواني عالم‌آراي عباسي» معرفي شد.
در اين مراسم عليرضا اسماعيلي مديرانشارات فرهنگستان هنر،حسين ياوري عضو گروه هنرهاي سنتي فرهنگستان هنر،مهرداد احمديان رييس گروه نقد فرهنگستان هنر و محمد مهدي هراتي عضو شوراي علمي فرهنگستان هنر حضور داشتند. (منبع : خبرگزاری فارس)


خان احمدی
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: