داوری اردکانی آخرین کتابش را منتشر کرد

1394/10/20 ۰۹:۵۰

داوری اردکانی آخرین کتابش را منتشر کرد

جدیدترین کتاب رضا داوری اردکانی از سوی انتشارات سخن روانه بازار کتاب شد. «خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی» عنوان جدیدترین کتاب رضا داوری اردکانی، استاد فلسفه و پژوهشگر، است که از سوی انتشارات سخن روانه بازار کتاب شده است.



جدیدترین کتاب رضا داوری اردکانی از سوی انتشارات سخن روانه بازار کتاب شد.

 «خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی» عنوان جدیدترین کتاب رضا داوری اردکانی، استاد فلسفه و پژوهشگر، است که از سوی انتشارات سخن روانه بازار کتاب شده است.

تعبیر«خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی» مفهوم مأنوس و آشنایی نیست و ممکن است در نظر کسانی معنی محصل هم نداشته باشد، زیرا معمولاً خرد را مقید به زمان نمی‌دانند و اغلب راعیان عقل (عقل در برابر نقل و شهود و تجربه و سنت و عادات فکری) معتقدند که بهره همه آدمیان از آن یکسان است.

این یک امر اتفاقی نیست که هم معتزله و هم دکارت گفته‌اند که هیچ چیز مثل عقل میان آدمیان به تساوی تقسیم نشده است. البته فهم ژرفای قول معتزله و دکارت آسان نیست و شاید ابهام سخنشان از ابهام خرد تاریخی و منسوب به زمان توسعه نیافتگی یا هر زمان دیگر بیشتر باشد.

داوری اردکانی فیلسوف و متفکر ایرانی و استاد بازنشسته گروه فلسفه دانشگاه تهران است. داوری از سال 1368 عضو پیوسته فرهنگستان علوم است و از سال 1377، ریاست فرهنگستان علوم ایران را بر عهده دارد و از چهره‌های شاخص در حوزه نظریه‌پردازی فرهنگی و اندیشه فلسفی به شمار می‌آید.

«خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی» در 360 صفحه و در شمارگان یک هزار و 100 نسخه به قیمت 270 هزار ریال منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

منبع:تسنیم

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: