تجليل از دكتر احمد احمدي در مراسم ششمين جايزه علمي دكتر كاردان

1394/10/7 ۱۰:۲۱

تجليل از دكتر احمد احمدي در مراسم ششمين جايزه علمي دكتر كاردان

در ششمين مراسم جايزه علمي دكتر عليمحمد كاردان از دكتر احمد احمدي، استاد برجسته فلسفه و حكمت تجليل مي‌شود. مؤسسه روان شناسي و علوم تربيتي دكتر كاردان (دانشگاه تهران) با همكاري سازمان نظام روان شناسي و مشاوره جمهوري اسلامي ايران، انجمن روانشناسي اجتماعي و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ششمين مراسم اعطاي جايزه علمي دكتر كاردان را دوشنبه 14 دي ماه برگزار مي‌كند.


 


در ششمين مراسم جايزه علمي دكتر عليمحمد كاردان از دكتر احمد احمدي، استاد برجسته فلسفه و حكمت تجليل مي‌شود.

مؤسسه روان شناسي و علوم تربيتي دكتر كاردان (دانشگاه تهران) با همكاري سازمان نظام روان شناسي و مشاوره جمهوري اسلامي ايران، انجمن روانشناسي اجتماعي و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ششمين مراسم اعطاي جايزه علمي دكتر كاردان را دوشنبه 14 دي ماه برگزار مي‌كند.

همه ساله همزمان با سالروز درگذشت دكتر كاردان، علاوه بر تجليل از استادان برجسته عرصه علوم انساني و اجتماعي، در حمايت از پژوهش‌هاي نوآورانه در حوزه روان شناسي و علوم تربيتي، تنديس جايزه دكتر كاردان به همراه لوح تقدير و جوايزي ويژه از طرف خانواده استاد فقيد، به رساله‌هاي برگزيده دانش پژوهان مقطع دكتري در اين حوزه اهدا مي‌شود. اين مراسم ساعت 15 روز دوشنبه چهاردهم ديماه در فرهنگسراي ارسباران، در خيابان شريعتي، بالاتر از پل سيد خندان، خيابان جلفا برگزار خواهد شد.

دكتر احمد احمدي در پانزدهم شهريور سال 1312 در خانواده‌اي متدين و كشاورز در يكي از روستاهاي توابع شهرستان ملاير متولد شد. در سال 1331 با ورود به حوزه علميه بروجرد شروع به تحصيل علوم حوزوي كرد و سپس با عزيمت به حوزه علميه قم دروس تفسير و فلسفه اسلامي را در سطوح عالي در محضر علامه طباطبايي و دروس خارج فقه و اصول را در محضر استادان و مراجع گرانقدري همچون آيات عظام بروجردي، مرعشي نجفي، محقق داماد و امام راحل‌ ‌ـ رضوان الله عليهم ـ فرا گرفت. در حين شروع به تدريس در دبيرستان‌هاي قم، اشتياق به دانش‌اندوزي او را به دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه تهران كشاند و وي تحصيلات خود را در رشته فلسفه غرب پيگيري كرد به دعوت زنده ياد مرحوم دكتر يحيي مهدوي در سال 1352 به عضويت هيئت علمي دانشگاه تهران درآمد و در سال 1358 موفق به اخذ دكتري فلسفه از اين دانشگاه شد.

دكتر احمدي به فرمان امام خميني (ره) در پنجم دي ماه 1360 به عضويت ستاد انقلاب فرهنگي و سپس شوراي عالي انقلاب فرهنگي درآمد و نقش بسزايي در بازگشايي دانشگاه‌هاي كشور ايفا كرد.

شوراي انقلاب فرهنگي همچنين برنامه تربيت استاد و تدوين كتاب دانشگاهي در علوم انساني را نيز به وي محول كرد. در راستاي اين برنامه‌ها، تاسيس دانشگاه تربيت مدرس با هدف تربيت استادان دانشگاهي و برعهده داشتن رياست دانشكده علوم انساني اين دانشگاه به مدت چهارده سال و همچنين تاسيس و مديريت سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني دانشگاه‌ها (سمت) از آغاز فعاليت آن در نيمه دوم سال 1364 تا به امروز از خدمات ماندگار دكتر احمدي است.

لازم به ذكر است سازمان سمت تاكنون نزديك به دو هزار عنوان كتاب درسي دانشگاهي و مبنايي علوم انساني را در بيش از سي و هفت ميليون نسخه منتشر كرده و در اختيار دانشجويان و استادان ايران و ديگر كشورهاي فارسي زبان نهاده است.

منبع: اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: