1392/10/18 ۰۱:۱۵
من به عنوان سرپرست گروه «خنيا» سعي ميكنم حداقل سالي يك اجرا داشته باشم اما در تمام اين سالها كوشيدهام اين اجراها نه فقط براي بانوان بلكه براي همه مردم و به صورت مختلط باشد تا به اين شكل اثر و يادي از آن اجرا در خاطره عمومي مردم باقي بماند و آن را مورد ارزيابي قرار دهند.
البته ناگفته نماند كه اجراهاي مختلط همواره مشكلات خاص خود را دارند اما اجرا براي خانمها سختتر است چون هم سالن كمتري در اختيار ما قرار ميدهند و هم ساعتهايي كه براي اجرا انتخاب ميكنند ساعتهايي است كه به عقيده من زمان مرده محسوب ميشوند. ساعتهاي اجراي بانوان معمولا 4-2 ظهر است كه كمتر كسي ميتواند در اين زمان براي ديدن اجرا بيايد. علاوه بر اين بحث گرفتن مجوز هم كار دشواري است هر چند اين فرآيند (پروسه) با آمدن دولت و وزير فرهنگ و ارشاد جديد سرعت بيشتري به خود گرفته و زمان كمتري ميبرد اما به هر حال دشواريهاي خاص خودش را دارد. اين نكته را هم بايد يادآوري كنم كه حضور آقاي علي مرادخاني در معاونت هنري ارشاد براي ما هنرمندان و موزيسينها دلگرمي بزرگي است چون بعد از مدتها شخصي روي كار آمده است كه مشكلات و دغدغههاي ما را ميفهمد و براي هموار كردن آنها ميكوشد. از طرف ديگر اين را هم نبايد فراموش كرد كه ما خوانندگان زن ميتوانستيم از ايران برويم و در آنجا مسير هنري خود را ادامه دهيم اما ترجيح داديم در ايران بمانيم و زمان و انرژي و زندگي هنري مان را براي مردم و مملكتي بگذاريم كه در آن بزرگ شديم، رشد كرديم و سالهاي جواني خود را گذراندهايم. من ميتوانستم به جاي ماندن در ايران به خارج از كشور بروم و در آنجا بيشتر برنامه و فعاليت داشته باشم اما در ايران ماندم و تصميم گرفتم وقت خود را صرف تربيت خوانندگان جوان كنم و آنها را براي رسيدن به اهداف متعاليشان راهنمايي كنم. كما اينكه بسياري ديگر از همنسلان من اين راه را انتخاب كردهاند و با تمام مشكلاتي كه دارند همچنان هم ادامه ميدهند. به عنوان مثال خانم سيمين غانم در روزهاي اخير كنسرتي براي خانمها دارند كه با وجود اينكه نقدهايي به اين اجراهاي ايشان دارم تلاششان برايم قابل ستايش است. نقدهايي هم كه به اجراهاي ايشان دارم پيرامون تكرار آثار اجرايي ايشان است چرا كه معتقدم سيمين غانم با توجه به پتانسيلهاي زيادي كه دارد، حالا كه براي خانمها كنسرت ميگذارد، بهتر است كارهاي جديدي را به روي صحنه ببرد تا از اين طريق هم ذايقه شنيداري بانوان ايراني را ارتقا دهد و هم آثار جديدي را خلق كند تا در خاطره موسيقايي مردم باقي بماند. ترانهيي مثل «گل گلدون» با آنكه ترانه ماندگار و اثرگذاري است اما تكرار آن بعد از اين همه سال فكر ميكنم چندان جالب نباشد. به هر حال اميدوارم كه اجراهاي بيشتري از بانوان موسيقي ايران چه به صورت خاص براي بانوان و چه به صورت مختلط در كشور انجام شود چون خوانندگان خانم بخش مهمي از موسيقي ايران را تشكيل ميدهند و اگر ناديده گرفته شوند به طور كل بخشي از صداي موسيقيمان را ناديده گرفتهايم.
کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید