كتاب‌هاي ديني بيشترين و علوم اجتماعي كمترين عنوان چاپ را داشته‌اند

1385/8/6 ۰۳:۳۰

كتاب‌هاي ديني بيشترين و علوم اجتماعي كمترين عنوان چاپ را داشته‌اند

در شش ماه نخست سال جاري بيشترين كاهش توليد كتاب با 578 عنوان در موضوع كتاب‌هاي «علوم اجتماعي» است و بيشترين افزايش توليد كتاب را آثار ديني با 768 عنوان به خود اختصاص داده‌اند.



در شش ماه نخست سال جاري بيشترين كاهش توليد كتاب با 578 عنوان در موضوع كتاب‌هاي «علوم اجتماعي» است و بيشترين افزايش توليد كتاب را آثار ديني با 768 عنوان به خود اختصاص داده‌اند.
به گزارش فارس ، بر اساس آماري كه مؤسسه خانه كتاب بر روي سايت اينترنتي خود قرار داده، در شش ماه نخست از سال جاري تعداد 24 هزار و 64 عنوان كتاب در 10 موضوع منتشر شده كه در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته و چاپ 24 هزار و 587 عنوان كتاب ، از كاهش دو درصدي برخوردار است.
بر اين اساس ، كتاب‌هاي با موضوع «ادبيات» هم نسبت به سال گذشته از كاهشي هشت درصدي برخوردار هستند.
در شش ماه نخست سال جاري تعداد يك هزار و پنج عنوان كتاب در موضوع «كليات» منتشر شده كه در مقايسه با 937 عنوان كتاب چاپ شده در سال گذشته، شش و نيم درصد كاهش داشته است.
در بخش «فلسفه» هم كه كل كتاب‌هاي چاپ شده در شش ماه نخست سال جاري يك هزار و 220 عنوان اثر است كه در مقايسه با يك هزار و يكصد
و 31 عنوان كتاب توليدي در سال گذشته از كاهش هفت و نيم درصدي حكايت دارد. كتاب‌هاي «ديني» هم كه بيشترين رشد توليد را در مقايسه با تمامي كتاب‌هاي چاپ شده دارند، در شش ماه نخست سال جاري به پنج هزار و 551 عنوان رسيده‌اند كه در قياس با چهار هزار و 283 عنوان كتاب توليد شده در سال گذشته از رشدي معادل 768 عنوان برخورداربوده‌اند در عين حال بيشترين كاهش توليد را هم كتاب‌هاي با موضوع «علوم اجتماعي» به خود اختصاص داده‌اند.
در اين بخش و در مدت مشابه ، آمار توليد كتاب از سه هزار و 393 عنوان در سال گذشته به دو هزار و 815 عنوان در سال 1385 رسيده است كه از كاهش 578 عنواني حكايت دارد.
در موضوع «علوم طبيعي و رياضيات» از آمار چاپ دو هزار و 208 عنوان در سال گذشته به دو هزار و 263 عنوان در سال جاري دست يافته‌ايم كه رشدي دو و نيم درصدي را نشان مي‌دهد اما كتاب‌هايي كه در بخش «زبان» تهيه و چ
اپ شده‌اند ، نسبت به سال گذشته از كاهش 10 و نيم درصدي برخوردار هستند. در اين بخش يك هزار و 852 عنوان كتاب در سال جاري منتشر شده كه در مقايسه با دو هزار و 75 عنوان كتاب چاپ شده در سال گذشته با كاهش 223 عنواني روبه‌رو بوده‌ايم.
چاپ كتاب‌هاي «علوم عملي» هم در سال جاري از رشدي معادل 300 عنوان بهره مي‌برد، اين كتاب‌ها در سال گذشته با تعداد سه هزار و 384 عنوان كتاب به زيور طبع آراسته شده‌اند و در سال جاري به سه هزار و 684 عنوان رسيده‌اند و در مجموع هشت درصد رشد داشته‌اند.
«هنر» از ديگر موضوعاتي است كه چاپ آن در سال جاري 19 و نيم درصد كاهش داشته است. در اين بخش كل كتاب‌هاي چاپ شده در شش ماه نخست سال گذشته يك هزار و يكصد عنوان بوده كه در سال جاري به هشتصد و 83 عنوان رسيده و كاهشي معادل 217 عنوان را رقم زده است.
در سال جاري كتاب‌هاي با موضوع «ادبيات» كه چاپ كُند آنها هميشه مورد انتقاد نويسندگان بوده ، 377 عنوان كاهش داشته است.
در مدت مشابه ذكر شده ، چاپ كتاب‌هاي ادبيات از چهار هزار و 725 عنوان در سال گذشته به چهار هزار و 348 عنوان در سال جاري رسيده و در نهايت كاهش هشت درصدي را در پي‌داشته است.
آخرين موضوع در ليست كتاب‌هاي منتشر شده در شش ماه نخست سال‌هاي 1384 و 1385 ، به «تاريخ و جغرافيا» اختصاص دارد.
در اين بخش تعداد عناوين چاپ شده در سال گذشته يك هزار و يكصد و 94 عنوان بوده كه به يك هزار و يكصد عنوان كتاب رسيده و در مجموع كاهش هفت و نيم درصدي داشته است.


خان احمدی
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: