تفسیر المیزان در بیست و پنج جلد به زبان فرانسوی ترجمه می شود

1385/7/18 ۰۳:۳۰

تفسیر المیزان در بیست و پنج جلد به زبان فرانسوی ترجمه می شود

موسسه جهانی سبطین فعالیتهای خود را در کشورهای اسلامی گسترش می دهد.



موسسه جهانی سبطین فعالیتهای خود را در کشورهای اسلامی گسترش می دهد.
معاون اجرایی این موسسه درگفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، گفت: موسسه جهانی سبطین به همت و تلاش حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی موسوی اصفهانی، در سال 1380 در سالروز عید غدیر خم، باحضور جمعی از چهره های فرهنگی ومذهبی افتتاح شد.
وی در تشریح برنامه ها و اهداف موسسه گفت: نشر معارف اهل بیت (ع) اعم از فقه واصول، عقاید وحدیث و سایر علوم وابسته، اعزام مبلغ به کشورهای مختلف اسلامی، تاسیس مدرسه علمیه در سطوح مختلف، راه اندازی سایت اطلاع رسانی، ترجمه کتاب های اسلامی در چهار زبان عربی، فارسی انگلیسی و اردو وایجاد روابط گسترده علمی و مذهبی با شخصیت های علمی در خارج کشور و تلاش در امر استبصار و دعوت به تشیع از جمله برنامه های این موسسه در چند سال اخیر است.
وی گفت: انتشارات موسسه جهانی سبطین، با نشر کتاب المولی فی الغدیر، فعالیت خود را آغاز کرد و پروژه های دردست انتشار یا منتشر شده آن عبارتند از، فقه الامام جعفر الصادق در 6 جلد، محاضرات فی المواریث، ادب الشریعه السلامیه، قصص القرآن الکریم، الحتمیات من علائم الظهور، هدیه الزائرین، انصار الحسین، آمنه بنت الحسین، التحریف والمحرفون، معالم العقیده الاسلامیه، الشیعه و فنون الاسلام و بیش از بیست عنوان دیگر، با لحاظ نیازهای علمی فرهنگی جامعه اسلامی منتشر شده که برخی از این آثار به چهار زبان زنده دنیا ترجمه گردیده اند.
ربیعی، همچنین درباره پروژه های در دست پژوهش یا انتشار گفت: از پروژه های در حال انجام، تدوین دائره المعارف عقدیتی اسلامی، به دو زبان عربی وفارسی، اطیب البیان فی التفسیر القرآن در 16 جلد، ترجمه منتخب تفسیر المیزان به انگلیسی، ترجمه المیزان به فرانسه در 25 جلد، منتخب التواریخ درسه جلد، تعلیقات عروه الوثقی در 10جلد و نیز ترجمه قرآن به انگلیسی، فرانسه و ترکی استانبولی و.. می باشد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا ترجمه های قرآن کار موازی ومکرر نیستند گفت: همه پروژه های این موسسه کار مشابه وهمسویی ندارند، ترجمه های قرآن براساس آموزه های شیعی واحادیث اهل بیت علیهم السلام است و آنچه حضرت معصومین (ع) در باب تاویل و تفسیر آیات فرموده اند و صورت مختصر در ترجمه هایمان کارسازی شده اند.
معاون اجرایی موسسه سبطین، تعداد طلاب مدرسه علمیه در مقاطع مقدماتی، کارشناسی وکارشناسی ارشد را رو به افزایش دانست وخاطر نشان کرد: طلاب این مدرسه از کشورهای استرالیا، لبنان، عربستان سعودی، عراق، بحرین، پاکستان وافغانستان پذیرش شده و به فراگیری علوم اسلامی مشغولند و برخی از آنان در حال حاضر به کشورهایی مانند عراق اعزام شده و مشغول تبلیغ می باشند و توانایی امامت جمعه و جماعت، تدریس و تبلیغ را دارند. خبرگزاری "مهر" (منبع : خبرگزاری "مهر" )


خان احمدی
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: