کنگره بین المللی شهریار در منطقه آزاد ارس به کار خود پایان داد

1394/6/28 ۱۲:۵۹

کنگره بین المللی شهریار در منطقه آزاد ارس به کار خود پایان داد

کنگره بین المللی استاد شهریار پس از دو روز فعالیت در منطقه آزاد ارس روز جمعه به کار خود پایان داد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، آیین اختتامیه کنگره بین المللی استاد شهریار با حضور مهمانان داخلی و خارجی و جمعی از مسئولان در جلفا برگزار شد.

 

 کنگره بین المللی استاد شهریار پس از دو روز فعالیت در منطقه آزاد ارس روز جمعه به کار خود پایان داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، آیین اختتامیه کنگره بین المللی استاد شهریار با حضور مهمانان داخلی و خارجی و جمعی از مسئولان در جلفا برگزار شد.

رییس حوزه هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این آیین با بیان این که سعی کردیم تا ابعاد وسیع تری از شخصیت استاد را تبیین کنیم، اظهار کرد: شهریار یکی از شعرای بزرگ ایران بوده و روز ملی شعر و ادب فارسی به پاس آثار بی نظیر و زحمات ایشان برای شعر و ادب ایران نامگذاری شده است.

حسین میلانی افزود: معرفی شخصیت این شاعر در ابعاد دینی، ارزشی، اجتماعی، تربیتی و اخلاقی نیازمند تلاش پژوهشگران این حوزه می باشد.

وی در خصوص جزئیات برگزاری این کنگره بین المللی گفت: این کنگره از روز چهارشنبه در تالار وحدت آغاز شده و امروز نیز در منطقه آزاد ارس شاهد برگزاری آئین اختتامیه آن هستیم که در مجموع در این دوره میزبان مهمانانی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، عراق، روسیه، لیتوانی، تاجیکستان، سوریه، هندوستان،افغانستان و پاکستان بودیم.

وی ادامه داد: در مجموع حدود 90 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که 14 مقاله حائز شرایط برای ارائه معرفی شدند.

وی همچنین از چاپ 22 مقاله در قالب مجموعه مقالات خبر داد و گفت: بیش از 250 شعر نیز به دبیرخانه ارسال شده بود.

میلانی ادامه داد: در مراسم اختتامیه نیز از تابلوی مشاهیر استان و کشور در مجتمع فرهنگی مشاهیر آذربایجان در منطقه آزاد ارس رونمایی شد.

عضو هیئت علمی کنگره بین المللی استاد شهریار در خصوص جلسه شب شعر نیز گفت: در میان اشعار ارسالی 27 قطعه شعر در جلسه شب شعر بررسی و خوانده شد.

علی حاجی بلند گفت: هدف اعضای هیئت علمی راهیابی آثار حاوی معرفی ابعاد شخصیتی استاد شهریار بود.

در این آیین با اهدای لوح سپاس و تندیس کنگره، از شاعران جلفا تقدیر به عمل آمد. اجرای موسیقی تاجیکی و تجلیل از اعضای انجمن شعر نباتی نیز از دیگر برنامه های این آئین بود.

قبل از برگزاری آئین اختتامیه کنگره بین المللی استاد شهریار در آمفی تئاتر پیام نور دانشگاه جلفا، از تندیس استاد شهریار و تنی چند از بزرگان خطه آذربایجان در مجتمع تجاری، رفاهی و خدماتی مشاهیر آذربایجان در منطقه آزاد ارس رونمایی شد.

ایرنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: