اعلام زمان جدید برای آغاز کار موزه‌ «دوران اسلامی»

1394/5/13 ۱۲:۱۰

اعلام زمان جدید برای آغاز کار موزه‌ «دوران اسلامی»

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: موزه‌ی «دوران اسلامی» در موزه‌ی ملی ایران، پس از 12 سال در هفته دولت بازگشایی می‌شود. مسعود سلطانی‌فر با اعلام این خبر گفت: با توجه به کاهش فضای نمایشی مجموعه آثار قرار گرفته در موزه ملی ایران‌ که نسبت به سال‌های گذشته یک و نیم درصد کاهش داشته و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده‌، موزه‌ی «دوران اسلامی» پس از 12 سال و طبقه دوم موزه ایران باستان پس از 18 سال در هفته دولت افتتاح می‌شوند.

 

 

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: موزه‌ی «دوران اسلامی» در موزه‌ی ملی ایران، پس از 12 سال در هفته دولت بازگشایی می‌شود.

 مسعود سلطانی‌فر با اعلام این خبر گفت: با توجه به کاهش فضای نمایشی مجموعه آثار قرار گرفته در موزه ملی ایران‌ که نسبت به سال‌های گذشته یک و نیم درصد کاهش داشته و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده‌، موزه‌ی «دوران اسلامی» پس از 12 سال و طبقه دوم موزه ایران باستان پس از 18 سال در هفته دولت افتتاح می‌شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری راه‌اندازی انجمن‌های میراث فرهنگی پس از 10 سال توقف را از دیگر اقدامات کنونی سازمان در سطحی گسترده و در سراسر کشور دانست و گفت: این شبکه‌ها از سطح استان‌، شهرستان‌ و شهر تا بخش و دهستان برای حفظ و حراست از آثار تاریخی تشکیل می‌شوند.

او همچنین با اشاره به ثبت جهانی سه اثر تاریخی در طول عمر دولت یازدهم، بازگرداندن محموله‌های استردادی ایران به کشور را از دیگر اقدامات موفق سازمان میراث فرهنگی در طول عمر فعالیت دولت یازدهم دانست.

سلطانی‌فر با اشاره‌ای کوتاه به روند بازگرداندن آثار «خوروین» و «چغامیش» که به صورت غیرقانونی و حدود 50 سال پیش از کشور خارج شده بودند، گفت: اشیاء منتقل شده به کشور ایتالیا نیز پنجشنبه گذشته تحویل سفارت ایران شد و امیدواریم مقدمات خروج آنها از ایتالیا و ورودشان به کشور تا 20 روز آینده محقق شود.

ایسنا

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: