آیین بزرگداشت حامیان نسخه های خطی 25 آبان برگزار می شود

1385/7/10 ۰۳:۳۰

آیین بزرگداشت حامیان نسخه های خطی 25 آبان برگزار می شود

زمان دقيق برگزاري همايش بزرگداشت حاميان نسخ خطي 25 آبان اعلام شود



زمان دقيق برگزاري همايش بزرگداشت حاميان نسخ خطي 25 آبان اعلام شود.
اين آيين قرار بود در نيمه دوم آبان ماه برگزار شود که زمان دقيق آن روز 25 آبان ماه تعيين شد. احسان الله شکراللهي، مدير روابط عمومي سازمان اسناد، موزه و کتابخانه مجلس در گفتگو با بخش کتاب ميراث خبر با اشاره به اينکه تصميم گيري براي تعيين روز دقيق برگزاري آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي بر عهده ستاد هفته کتاب است، اظهار داشت:« اکنون مدت هاست که نشستهاي هفته کتاب برگزار نشده است. دليل اين امر مي تواند تعيين دولت جديد و يا تغيير معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي باشد بنابراين ما به طور مستقل روز دقيق برگزاري آيين را تعيين کرده و تنها به صورت تلفني با اعضاي ستاد هفته کتاب هماهنگي کرده ايم.»
شکراللهي در ادامه گفت:« عرف بر اين است که در روزهاي منتهي به برگزاري آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي و فرارسيدن هفته کتاب جمهوري اسلامي، جلسات ستاد هفته کتاب تشکيل مي شود و براي هر کدام از روزهاي هفته کتاب نامگذاري هايي صورت مي گيرد. يکي از اين روزها به نام حاميان نسخ خطي نامگذاري خواهد شد. هر ساله اين روند با مشارکت و مشورت انجام مي شود اما امسال ما به ناچار مي بايست به دلايلي اين آيين را در روز 25 آبان ماه برگزار کنيم به اين ترتيب به صورت تلفني با آنها هماهنگ کرده ايم که چنانچه قرار است روزي را به نام حاميان نسخ خطي مشخص کنند روز 25 آبان ماه را براي اين کار در نظر بگيرند.»
مدير روابط عمومي کتابخانه مجلس شوراي اسلامي در ادامه در بيان دلايل تعيين روز دقيق برگزاري آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي افزود:« ما تعدادي ميهمان خارجي را براي حضور در اين نشست دعوت کرده ايم. اين افراد براي اينکه کار ويزا و مراحل اداري حضور در کشور را آماده کنند بايد روز دقيق مراسم را بدانند و به اين ترتيب ما ناگزير بوده ايم اين کار را به صورت يکطرفه انجام دهيم و تنها با تلفن با دوستانمان هماهنگ کنيم.»
رييس ستاد هفته کتاب معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي است که در حال حاضر اين سمت را محسن پرويز به عهده دارد.
نشست حاميان نسخه هاي خطي قرار است با حضور تعدادي از اعضاي اتحاديه نسخ خطي اسلامي برگزار شود. اين افراد چندي پيش در مراسمي در خصوص بررسي وضعيت نسخ خطي دنياي اسلام در کشور انگلستان و به دعوت دانشگاه کمبريج گرد آمده و به عنوان اعضاي هيات مديره اين اتحاديه برگزيده شدند. تا امروز آقاي ديويد هلد از آمريکا و دانشگاه لوس آنجلس و همچنين خانم برکشلي از مالزي از حضور در ايران و شرکت در اين همايش انصراف داده اند.
کتابخانه مجلس براي اين افراد برنامه هايي را براي سفر به برخي از شهر ها و بازديد از برخي مراکز نسخ خطي در ايران تدارک ديده است. مسئولان کتابخانه مجلس شوراي اسلامي اعلام کرده اند که ممکن است برنامه هاي اعلام شده در صورت انصراف اعضاي اتحاديه نسخ خطي از سفر به ايران کاملا منتفي شود.
نشست حاميان نسخ خطي با تقدير از کارشناسان، مصححان، فهرست نگاران و تعدادي از سايتهاي خبري و خبرگزاري ها برگزار خواهد شد.
70 داور در يک تيم کارشناسي آثار رسيده به دبيرخانه همايش را بررسي کرده و برگزيدگان آن را معرفي مي کنند.
اسامي دارواني که به بررسي آثار به دبيرخانه آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي مي پردازند، محرمانه اعلام شده است.(منبع: میراث فرهنگی)


خان احمدی
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: