انفجارهای خونین در لبنان:رایزن فرهنگی ایران و سرتیم حفاظت سفارت به شهادت رسیدند

1392/8/28 ۲۱:۴۰

انفجارهای خونین در لبنان:رایزن فرهنگی ایران و سرتیم حفاظت سفارت به شهادت رسیدند

بر اثر دو انفجار در منطقه بئرالحسن در الجناح در حومه جنوبی نزدیکی سفارت ایران در بیروت، 23نفر کشته شدند که هویت 20نفر از آنها شناسایی شده است.

صبح امروز سفارت ایران در لبنان انقجارهای خونینی را شاهد بود . بر اثر دو انفجار در منطقه بئرالحسن در الجناح در حومه جنوبی نزدیکی سفارت ایران در بیروت، 23نفر کشته شدند که هویت 20نفر از آنها شناسایی شده است. بنابر گزارشهای رسیده خودروی که امروز در منطقه الجناح در جنوب بیروت منفجر شده از نوع "رنو" بوده است و این دو انفجار با فاصله یک دقیقه و نیم روی داده است. در این دو انفجار تا این لحظه بیش از 146 نفر زخمی شدند.  منابع خبری لبنان گزارش دادند که علاوه بر رایزن فرهنگی ایران در بیروت ، مسئول  لبنانی حفاظت از سفارت ایران در بیروت به نام  رضوان فارس معروف به حاج رضا و محافظ شخصی سفیر پس از ممانعت از ورود شخص انتحاری اول به داخل سفارت و تیراندازی به سمت وی در جریان انفجار به شهادت رسیده است. به گفته این منابع، 5 تن از نگهبانان و نیروهای محلی سفارت ایران در لبنان نیز در دو انفجار امروز به شهادت رسیدند.
همچنین خبرنگار العالم نیز گزارش داد که چهار پرسنل شبکه خبری العالم در دو انفجار در جنوب بیروت زخمی شدند‬.  همچنین گزارش شده است که در انفجارهای امروز در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، سفیر یمن نیز زخمی شده است.
 از سوی دیگر سفارت ایران در بیروت از سلامت سفیر ایران، دیگر دیپلمات‌ها و کارکنان این سفارت خبر داد و اعلام کرد که خود سفارت هدف قرار نگرفته است بلکه این انفجار در اطراف سفارت به وقوع پیوسته است.
 غضنفر رکن‌ آبادی سفیر ایران در لبنان نیز در مصاحبه با شبکه خبری المنار خبر شهادت  حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی در بیروت را تایید کرده بود.
سفیر ایران در بیروت ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه، رژیم صهیونیستی را عامل حمله تروریستی امروز در بیروت دانست.
این در حالی است که سازمان تروریستی القاعده لبنان مسئولیت انفجارهای امروز در بیروت و نزدیکی سفارت ایران را برعهده گرفت.
خبرگزاری فارس گزارش داده که جدیدترین اخبار حاکی است انفجار اول مقابل سفارت انتحاری و انفجار دوم بر اثر خودروی بمب‌گذاری شده بوده است.  وزن این مواد منفجره که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته به صد کیلوگرم می رسید.
ارتش لبنان با صدور بیانیه اعلام کرد که دو فرد انتحاری عامل انفجارهای بیروت بوده‌اند.علی حسن خلیل وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان در منطقه انفجار حضور یافته است تا از نزدیک در جریان امور و قربانیان این حادثه قرار گیرد.
بیمارستان الرسول الأعظم و بهمن نیز از شهرندان درخواست کرده که برای مجروحان این حادثه خون اهدا کنند.  
 نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان از ستاد بحران خواست تا نشستی فوری را در کاخ نخست وزیری برای پیگیری تبعات انفجار امروز در جنوب بیروت برگزار کند.‬ بر اساس این گزارش، وزیران اطلاع رسانی و بهداشت و تعدادی از نمایندگان لبنان از محل انفجار بازدید کردند.
قاضی «صقر صقر» کمیسیر دولت در دادگاه نظامی برای پیگیری تحقیقات عازم محل انفجار در جنوب بیروت شد.
عمران زعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز با محکوم کردن انفجارهای امروز جنوب بیروت، اعلام کرد که دستگاههای اطلاعاتی عربستان و اسرائیل پشت پرده انفجارهای امروز جنوب بیروت قرار دارند. بثینه شعبان معاون رئیس جمهور سوریه دو انفجار تروریستی را که در مقابل سفارت ایران در بیروت روی داد را محکوم کرد و گفت: ترویست‌ها قصد دارند لبنان را به سمت نابودی سوق دهند.
با گذشت چندین ساعت از انفجار جنوب بیروت، محکومیت ها علیه اقدام تروریستی ادامه دارد و تاکنون ایران، دمشق، فرانسه، انگلیس این انفجار تروریستی را محکوم کردند.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: