سومین دوره مسابقات قرآن کریم در راولپندی پاکستان برگزار شد

1385/7/4 ۰۳:۳۰

سومین دوره مسابقات قرآن کریم در راولپندی پاکستان برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سومین دوره مسابقات قرآن کریم در شهر راولپندی در محل تالار اجتماعات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به همت رایزنی فرهنگی ایران


به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سومین دوره مسابقات قرآن کریم در شهر راولپندی در محل تالار اجتماعات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
این دوره از مسابقات به مدت دو روز بوده که شرکت کنندگان در دو گروه سنی 12 تا 16 سال و 17 تا 25 سال به رقابت می پردازند.
نزدیک به صد نفر از قاریان از نقاط مختلف حوزه فعالیت نمایندگی در این دوره از مسابقات شرکت کردند. داوری این دوره از مسابقات را آقایان اخلاق مدنی استاد تجوید و قرائت قرآن کریم در دانشگاه بین المللی اسلامی و امام جماعت مسجد فیصل و عابد علی نقوی از قراء برجسته پاکستان بر عهده دارند.
در روز اول این دوره قاریان شرکت کننده در دو گروه سنی به قرائت قرآن پرداختند و در پایان از هر گروه ده نفر برگزیده شدند که در روز دوم جهت انتخاب سه نفر از برترین قاریان در هر گروه به رقابت خواهند پرداخت. به نفرات برتر هر گروه جوایز نفیسی از طرف نمایندگی اهدا خواهد شد.
در همین راستا محمد رضا امینی - مسئول خانه فرهنگ ایران - با دکتر خالد آفتاب ریاست دانشگاه جی سی این شهر ملاقات کرد. در این ملاقات درخصوص تاسیس دارالقرآن کریم ، برگزاری کنفرانس های مختلف با موضوعات اسلامی و برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان بحث و گفتگو شد.
دکتر خالد آفتاب ریاست دانشگاه جی سی با توجه به نیاز جامعه پاکستان به مباحث اسلامی توسط اندیشمندان و صاحبنظران ایرانی گفت : این یک ضرورت است که جامعه پاکستان خصوصا دانشجویان و دانشگاهیان با حقایق اسلام آشنا شوند. ما نیاز زیادی داریم که حقوق زن در اسلام و مسائل تربیتی و اخلاقی اسلام برای مردم گفته شود.
وی ادامه داد : متاسفانه در جامعه پاکستان مواردی است که با روح اسلام سازگاری ندارد بطور مثال در یکی از شبکه های تلویزیونی پاکستان فردی می گفت 24 مرتبه در قرآن آمده است که مرد می تواند زنش را تنبیه کند که یکی از آنها آرایش زن برای غیر شوهر است و ...
وی از مسئول خانه فرهنگ خواست تا اندیشمندان و محققان ایرانی را به پاکستان آورده و درخصوص معاملات اسلامی ، حقوق زن در اسلام ، مسائل اخلاقی ، مسائل تربیتی و روح اسلام اصیل با دانشگاهیان بحث و گفتگو کنند.
دکتر خالد آفتاب آمادگی دانشگاه جی سی را درخصوص مراوده اسلام با دیگر مذاهب جهان اعلام کرد و اظهار داشت که ما این کار را در دانشگاه جی سی شروع کرده ایم و مایلیم در این مورد با ایران نیز ارتباط داشته باشیم.
در ادامه نشست با توجه به آمادگی خانه فرهنگ درخصوص تامین کتب تفاسیر قرآن کریم و موضوعات مرتبط با دارالقرآن الکریم مقرر شد محل مشخصی در کتابخانه جی سی به این امر اختصاص یابد.(مهر)


نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: