برگزاری چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن با شعار توسعه مفاهيم قرآنی در زندگی

1385/7/2 ۰۳:۳۰

برگزاری چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن با شعار توسعه مفاهيم قرآنی در زندگی

چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم از اول ماه مبارك رمضان با شعار «توسعه مفاهيم قرآنی در زندگی» در مصلای امام خمينی (ره) برگزار می‌شود.



چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم از اول ماه مبارك رمضان با شعار «توسعه مفاهيم قرآنی در زندگی» در مصلای امام خمينی (ره) برگزار می‌شود.
«محمد علی خواجه‌پيری»، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئيس شورای سياست‌گذاری چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم، صبح امروز 28 شهريورماه در جمع خبرنگاران، با اعلام اين خبر گفت: چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم، با مطالعه و پژوهش بر تاريخچه برگزاری نمايشگا‌ه‌های گذشته و با تغيير رويكرد در برنامه‌ها برگزار می‌شود
. وی در ادامه، به بخش‌های مختلف نمايشگاه چهاردهم اشاره و اظهار كرد: امسال برنامه‌های نمايشگاه در پنج كميته پژوهش، آموزش، تبليغ و ترويج، خادمان و نظارت و ارزيابی تعريف شده‌است، كه در واقع هر برنامه‌ای بايد با نظارت كميته‌های مرتبط به اجرا درآيد.
خواجه پيری، با اشاره به اينكه برای تحقق توسعه مفاهيم قرآنی در زندگی بايد سازو كارهايی در نمايشگاه تعريف می‌شد، گفت: برای رسيدن به اين هدف، برنامه بخش‌های مختلف را با رويكرد استفاده از آيات كاربردی قرآن اجرا خواهيم كرد.
وی در ادامه درمورد بخش‌های مختلف نمايشگاه چهاردهم گفت: مؤسسات و نهادهای قرآنی دولتی و مردمی، قرآن و دفاع مقدس، فروش، بين‌الملل، بانوان، كودك و نوجوان، جوان، دانشگاهی، الكترونيك و نرم‌افزارهای صوتی و تصويری، پژوهش ، آموزش، تبليغ و ترويج، هنری، حجاب، محافل و مراسم، قصص قرآنی، نمايش و سايت نمايشگاه از جمله بخش‌های مختلف نمايشگاه قرآن امسال است.
خواجه‌پيری، همچنين به حضور ويژه متخصصان و كارشناسان قرآنی در برنامه‌ها اشاره كرد وافزود: يكی از تفاوت‌های عمده نمايشگاه چهاردهم با نمايشگاه‌های سال‌های گذشته حضور ويژه متخصصان و كارشناسان در حوزه‌های مختلف قرآنی در نشست‌ها، محافل، بخش‌های آموزشی و همچنين بخش‌های مختلف نمايشگاه است، به شكلی كه امسال نهايت استفاده از محضر اين افراد در نمايشگاه انجام گرفته؛ و نمايشگاه تنها مختص مردم نخواهد بود.
وی در ادمه به شيوه نوين برپايی بخش بين‌الملل اشاره كرد ويادآورشد: رويكرد امسال بخش بين‌الملل اين است كه حتی‌الامكان از حضور پژوهشگران، استادان، هنرمندان و مترجمان خارجی در نمايشگاه استفاده شود، درواقع امسال شكل برپايی بخش بين‌الملل با هرسال تفاوت پيدا كرده؛ و از حد نمايش صرف آثار كشورهای خارجی خارج شده است.
خواجه‌پيری، در مورد تعداد كشورهای شركت‌كننده نيز گفت: هنوز تعداد نفرات شركت‌كننده و آثار مشخص نشده است، تا به درستی بتوانيم آمار كشورهای شركت‌كننده را اعلام كنيم.
وی در خاتمه در مورد ساعت و زمان برگزاری نمايشگاه گفت: سعی ما اين است كه نمايشگاه در روز اول ماه مبارك رمضان افتتاح شود، اما تاريخ قطعی زمان برگزاری عصر امروز پس از ارزيابی برنامه‌ها اعلام خواهد شد. همچين ساعت برگزاری نمايشگاه نيز هر روز از ساعت 10 تا 23 خواهد بود.
يادآوری می‌شود، چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم تا بيست و پنجم ماه مبارك رمضان ادامه خواهدداشت (منبع: خبر گزاری قرآنی ایرانی)


خان احمدی
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: