معرفىكتاب

1385/6/27 ۰۳:۳۰

معرفىكتاب

ارج نامه بيب يغمايي
مجموعه‌ی شعر «غزل مويه‌های زنی در باد» منتشر شد
زندگی‌نامه‌ی حجت الاسلام ‌و المسلمين «كاظم مديرشانه‌چی» منتشر شد
كتاب «مأخذشناسی جنگ ايران و عراق» منتشر شد




ارج نامه بيب يغمايي
مجموعه‌ی شعر «غزل مويه‌های زنی در باد» منتشر شد
زندگی‌نامه‌ی حجت الاسلام ‌و المسلمين «كاظم مديرشانه‌چی» منتشر شد
كتاب «مأخذشناسی جنگ ايران و عراق» منتشر شد





ارج نامه بيب يغمايي
تأليف و تدوين: سيد علي آل داود
استاد حبيب‌ يغمايي‌ شاعر و محقق‌ و متن‌شناس‌ برجستة‌ معاصر ايران‌ در سال‌ 1277 ش‌ در شهرك‌ خور مركز بلوك‌ خور و بيابانك‌ ديده‌ به‌ جهان‌ گشود. پس‌ از كسب‌ تحصيلات‌ مقدماتي‌ در خور و سمنان‌ و شاهرود به‌ تهران‌ آمد و در دارالمعلمين‌ عالي‌ تحصيل‌ خود را ادامه‌ داد و به‌ زودي‌ با نشر مقالات‌ و اشعار به‌ شهرت‌ رسيد. از برجسته‌ترين‌ خدمات‌ ادبي‌ او نشر مجله‌ وزين‌ «يغما» در مدت‌ سي‌ و يك‌ سال‌ است‌. وي‌ در ارديبهشت‌ 1363 در تهران‌ درگذشت‌ و در خور بيابانك‌ به‌ خاك‌ سپرده‌ شد. مجموعه‌ حاضر نخستين‌ دفتر ارج‌نامه‌هاي‌ مركز پژوهشي‌ ميراث‌ مكتوب‌ است‌ كه‌ به‌ بررسي‌ آثار و انديشه‌ها و كارهاي‌ پژوهشي‌ او به‌ ويژه‌ در زمينه‌ تصحيح‌ متون‌ مهم‌ زبان‌ فارسي‌ پرداخته‌ است.


مجموعه‌ی شعر «غزل مويه‌های زنی در باد» منتشر شد
مجموعه‌ی شعر «غزل مويه‌های زنی در باد» با موضوع شعر و ادبيات دفاع مقدس نوشته‌ی «رضا كاظمی» توسط انتشارات محمدرضا منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، مجموعه‌ی شعر «غزل مويه‌های زنی در باد» بغضی چنبر شده و مانده ميان حنجره‌ی شاعری است كه از سال‌های دور خاكستر و خون، سال‌های دور آتش و حماسه و جنون آمده است.
اين اثر حماسه‌ی ديگری از نمايش رشادت‌ها و دلاوری‌های هشت سال دفاع مقدس است و شاعر در آن با نگاهی متفاوت و امروزی به ادبيات دفاع مقدس نگاه می‌كند.
در اين مجموعه‌ی شعر دل‌نوشته‌هايی از شاعر با موضوع دفاع مقدس، تنهايی و انتظار آمده است
مجموعه‌ی شعر «غزل مويه‌های زنی در باد» با شمارگان 2200 نسخه و 120صفحه منتشر و با قيمت 850 تومان توسط انتشارات محمدرضا در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.


زندگی‌نامه‌ی حجت الاسلام ‌و المسلمين «كاظم مديرشانه‌چی» منتشر شد
زندگی‌نامه‌ی چهره‌ی ماندگار حجت الاسلام ‌و المسلمين دكتر «كاظم مديرشانه‌چی» از مجموعه‌ی مشاهير معاصر ايران توسط انتشارات «روزگار» منتشر شد.
«محمود اسعدی» گردآورنده‌ی‌ اين كتاب در مقدمه با تأكيد بر تجليل از بزرگان علمی كشور يادآوری می‌كند: «تجليل‌ از بزرگان سنت ماست، اما در روزگاری كه سايه‌ی‌ تجدد سنگين و گسترده است، وقوف به سنت‌ها چندان ساده نيست و برای تقويت سنت‌ها‌ی حسنه‌ بايستی بنيان نظام اطلاع‌رسانی جامع،
به هنگام، دقيق و كارآمد را پی‌ريزی كرد تا بتوان بعدها پژواك آن را فهميد و شنيد.» در بخش ديگری از اين كتاب تحت عنوان پرتوی از قرآن در تجلی انسانی وارسته در يادی از مقام علمی استاد «كاظم مديرشانه‌چی» آمده است: «قرآن در مقام كتاب آسمانی، نه تنها معجزه‌ی آخرين پيامبر الهی و ميراث ماندگار بشری است بلكه آثار و پرتوهای آن در نسل‌ها و عرصه‌های گوناگون به انواع صدر تجلی يافته است و از جمله اين تجليات، تكوين علوم و معارف گوناگون قرآنی توسط قرآن‌پژوهان مسلمان و غيرمسلمان و بالاتر از آن پرورش و تكامل انسان‌های والايی است كه آموزه‌های قرآن را چراغ زندگی پربار خويش گرفته‌اند و شادوران حجت‌الاسلام و المسلمين «محمدكاظم مديرشانه‌چی» ازجمله‌ی چنين فرزانگانی بود.
وی در عمر پر بركت خود كه بيشتر به تحصيل، تعليم و تحقيق گذشت، با جامعيتی كم‌نظير آثار ارزنده‌ای آفريد و با قريب 45 سال تدريس حدود 20 كتاب و 60 مقاله از وی به يادگار مانده است و پژوهش‌های خاص قرآنی نيز به‌ويژه از منظر كتاب‌شناسی و نسخه‌شناسی از حوزه‌های تخصصی كار استاد بود.
هم‌چنين آن‌چه بيش از هر چيز در نظر استاد شانه‌چی ارزشمند بود، درس‌آموزی عملی وی از قرآن و سيره‌ی اخلاقی او در مقام انسانی برخوردار از حسن خلق، تواضع، تقوی و فضيلت است.»
سال‌شمار زندگی و كتاب‌شناسی استاد شانه‌چی، آيت حديث، اجازه حديث، نبوت، بنای مزارات و زيارت قبور و سهم خراسان در تدوين علوم اسلامی از مباحثی است كه در اين كتاب به آن پرداخته شده است.
اين كتاب به اهتمام «محمود اسعدی» و ويراستاری «عبدالرضا محمدی»، در شمارگان 3000 نسخه به قيمت 1400 تومان توسط انتشارات روزگار، منتشر شده است.


كتاب «مأخذشناسی جنگ ايران و عراق» منتشر شد
كتاب «مأخذشناسی جنگ ايران و عراق» نوشته‌ی «علی‌اكبر مرتضايی‌قهرودی» به همت مؤسسه‌ی انتشارات فرهنگ گستر منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) اين كتاب نوعی كتاب‌شناسی است كه به شناخت بيشتر محققان و علاقه‌مندان به مجموعه‌ی آثار منتشر شده در خصوص ادبيات مقدس، برای تهيه‌ی كتاب‌ها، ترجمه‌ی برخی از آنها و نقد آثاری كه با هدف تضعيف مواضع جمهوری اسلامی ايران به چاپ رسيده‌اند كمك می‌كند.
كتاب‌های معرفی شده در اين مأخذشناسی از زبان‌های انگليسی، عربی، آلمانی، فرانسوی و فارسی‌زبان چاب خارج از كشور انتخاب شده است.
در اين كتاب تلاش شده است تا پس از معرفی هر عنوان كتاب، علاوه بر ثبت كامل نام مؤلف، مكان نشر، انتشارات و سال نشر آن و در صورت امكان شماره‌ی شابك يك كتاب نيز در كنار موضوع‌های فرعی آن آورده شود.
اين كتاب با شمارگان 3300 نسخه و 332 صفحه و با قيمت 2700 تومان توسط نشر فرهنگ‌گستر روانه‌ی بازار كتاب.


خان احمدی
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: