اعضاي اتحاديه نسخ خطي از پنج شهر ايران بازديد مي کنند

1385/6/26 ۰۳:۳۰

اعضاي اتحاديه نسخ خطي از پنج شهر ايران بازديد مي  کنند

برنامه هاي بازديد اعضاي هيات مديره و کميته هاي گوناگون اتحاديه نسخ خطي از پنج شهر تهران، قم، مشهد، اصفهان و يزد اعلام شد.



برنامه هاي بازديد اعضاي هيات مديره و کميته هاي گوناگون اتحاديه نسخ خطي از پنج شهر تهران، قم، مشهد، اصفهان و يزد اعلام شد.
اعضاء هيات مديره و کميته هاي گوناگون اتحاديه نسخ خطي از کتابخانه هاي شهرهاي تهران، قم، مشهد، اصفهان و يزد بازديد مي کنند.
اعضاي هيت مديره اتحاديه نسخ خطي چندي پيش در نشستي که به دعوت دانشگاه کمبريج در کشور انگلستان برگزار شد، انتخاب شدند. محمدعلي احمدي ابهري، رييس سازمان اسناد، موزه و کتابخانه مجلس شوراي اسلامي نيز از اعضاي ثابت اين اتحاديه است.
احسان الله شکراللهي، مدير روابط عمومي و امور بين الملل کتابخانه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با بخش کتاب ميراث خبر با اشاره به بازديد اين گروه از برخي از کتابخانه هاي بزرگ ايران اظهار داشت:« اعضاي اتحاديه نسخ خطي اسلامي در سفر به ايران از کتابخانه هاي ملي، کتابخانه مرکزي، کتابخانه ملک و کتابخانه مجلس بازديد خواهند کرد.»
وي افزود:« کتابخانه مجلس به عنوان برگزار کننده اين برنامه، اعضاي اين اتحاديه را به بازديد شهرهاي يزد براي بازديد از کتابخانه بنياد "ريحانه الرسول"، اصفهان براي بازديد از کتابخانه "ابن مسکويه" و قم براي بازديد از کتابخانه هاي آيت الله مرعشي نجفي، گلپايگاني، مدرسه فيضيه و ديگر نقاط اين شهر خواهد برد. همچنين در صورتي که وقت و برنامه ريزي هاي سفر اجازه دهد احتمالا اين ميهمانان در شهر مقدس مشهد براي بازديد از کتابخانه آستان قدس رضوي نيز حضور خواهند يافت.»
وي با اعلام اين خبر که دعوت نامه ها براي اين افراد ارسال شده و تاکنون يکي از اعضاي اين اتحاديه از حضور در ايران به دليل شرکت در کنفرانسي ديگر عذر خواسته است درباره پيش بيني برگزار کنندگان از ميزان حضور اين ميهمانان در ايران گفت:« احتمال مي دهيم نيمي از اين افراد دعوت ما را براي حضور در ايران بپذيرند. به هر حال کتابخانه مجلس براي 10 نفر از اين اعضا دعوت نامه ارسال کرده است.»
شکراللهي با اشاره به اينکه ما قصد داريم يک برنامه علمي_تفريحي را براي اين افراد برنامه ريزي کنيم گفت:« تصور بسياري از کشورها درباره ايران اين است که تاريخ تمدني کشور ما نيز مانند افغانستان است. هدف ما اين است که اين افراد مبلغان فرهنگي ايران در جهان باشند. بهترين راه براي مبارزه با ذهنيت منفي که به وجود آمده بازديد متفکران جهان از ايران است تا از نزديک با نشانه هاي تمدن ايران آشنا شوند و اثبات شود نه تنها ايران در زمينه هاي مختلف از ديگر نقاط جهان عقب نيست بلکه در بسياري از موارد پيش است.»(منبع:میراث فرهنگی)


خان احمدی
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: