رونمایی آلبوم «کی می رسد باران» با آهنگسازی کیوان ساکت

1392/8/14 ۰۹:۳۶

رونمایی آلبوم «کی می رسد باران» با آهنگسازی کیوان ساکت

آلبوم «کی می رسد باران» با آهنگسازی کیوان ساکت و صدای سینا سرلک در مراسمی رونمایی شد.در این مراسم که با حضور هنرمندان پیشکسوت موسیقی برگزار شد، محمد سریر ، رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی بین کرد:این مجموعه کار جدیدی محسوب می‌شود زیرا که محوریت آن شعر و کلام است و از سبک صدای شاعر فراتر رفته است.کامبیز روشن‌روان در مراسم رونمایی آلبوم «کی می‌رسد باران» به آهنگسازی کیوان ساکت گفت: ساکت معمولا در کارهایش به نوآوری دست می‌زند.

 

 

آلبوم «کی می رسد باران» با آهنگسازی کیوان ساکت و صدای سینا سرلک در مراسمی  رونمایی شد.در این مراسم که با حضور هنرمندان پیشکسوت موسیقی برگزار شد، محمد سریر ، رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی بین کرد:این مجموعه کار جدیدی محسوب می‌شود زیرا که محوریت آن شعر و کلام است و از سبک صدای شاعر فراتر رفته است.کامبیز روشن‌روان در مراسم رونمایی آلبوم «کی می‌رسد باران» به آهنگسازی کیوان ساکت گفت: ساکت معمولا در کارهایش به نوآوری دست می‌زند.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی درباره ویژگی‌های این اثر موسیقایی توضیح داد: پیش از اینکه در مورد ویژگی‌های اثر صحبت کنم باید نکاتی را در مورد نحوه عرضه این کار بگویم.او ادامه داد: چند نکته جلب توجه می‌کند اول اینکه اسم بعضی از ساز‌ها در بروشور،‌ آلبوم‌، اشتباه نوشته شده‌اند؛ مثلا کرانگله و کنترباس به گونه‌ای با اشتباه تایپی نوشته‌اند که اصلا نمی‌شود آنها را خواند.

روشن‌روان ادامه داد: حتی در بروشور قید شده که این اثر دارای هشت قطعه است اما در سی دی فقط هفت قطعه شنیده می‌شود. این موضوع هم یا اشتباه چاپی است و یا اینکه دستگاهی که من با آن موسیقی گوش می‌کنم اشکال دارد.

این هنرمند پیشکسوت همچنین اظهار کرد: ساکت در بروشور این آلبوم نوشته است که سامان احتشامی پد الکترونیکی زیر کار را اجرا کرده است. این در حالی است که سازهای الکترونیکی زیادی در طول موسیقی شنیده می‌شود اما به اسم نوازنده اشاره نشده است.

او خوانده شدن اشعار این مجموعه را توسط شاعر آن نکته‌ای مثبت ارزیابی کرد و گفت: شاعر با تمام احساس خودش که لحنی زیبا و دلنشین دارد اثرش را خوانده است و سرلک هم به عنوان خواننده عملکرد خوبی داشته است.

روشن‌روان درباره نحوه آهنگسازی ساکت در این اثر گفت از حق نباید گذشت و باید گفت ملودی‌های کیوان ساکت در این اثر زیباست و در قطعات آوازی هم ملودی و تنظیم بی‌نظیر است و در این میان او تک نوازی فوق‌العاده‌ای داشته است. در مجموع باید بگویم «کی می‌رسد باران» مجموعه‌ی خوبی است و نوگرایی آن تک نوازی تار همراه با صدای الکترونیک است.

محمد سریر هم با حضور در این مراسم گفت: کیوان ساکت فعالیت‌های زیادی در این سال‌ها داشته است که چه در زمینه آثار مکتوب‌، آموزش‌ وچه در زمینه آهنگسازی و اجرای صحنه‌ای دیده می‌شود. امیدوارم او این انگیزه‌های خود را حفظ کند.

رییس هیات مدیره خانه موسیقی درباره ویژگی‌های آلبوم «کی می‌رسد باران» بیان کرد: این مجموعه کار جدیدی محسوب می‌شود زیرا که محوریت آن شعر و کلام است و از سبک صدای شاعر فراتر رفته است.

او با بیان اینکه مردم ما همه اهل شعر هستند، افزود: ناصر شریفی هم به عنوان شاعر کار و کسی که آثار را تکلمه کرده است پیوند خوبی با موسیقی برقرار کرده است و کار خوب از آب درآمده است. در مورد ملودی‌ها هم باید گفت که در چارچوب ردیف دستگاهی است اما با انگاره‌ها و رایحه‌ای از موسیقی کلاسیک همراه است.

وی افزود: به هر حال زندگی امروز مردم جهان در یک دهکده جهانی است که همه چیز از طریق رسانه‌ها با یکدیگر پیوند می‌خورد و سلیقه‌های موسیقاییشان نیز به یکدیگر نزدیک است.

او خوانندگی سینا سرلک را نیز از نکات برجسته این اثر برشمرد و گفت: سرلک جان صدایش را پیدا کرده است و باید در همین فضا حرکت کند.

محمد سریر معتقد است: ساکت با دید وسیع و تجربیاتی که دارد می‌تواند کارهای خوب دیگری انجام دهد.

در مراسمی که صبح 13 آبان ماه در خانه هنرمندان برگزار شده بود‌، موسوی گرمارودی نیز بیان کرد: از آنجایی که من نتوانستم این آلبوم را گوش کنم صحبتی در این راستا نمی‌کنم و تنها شعری را به کیوان ساکت تقدیم می‌کنم.

پس از شعرخوانی موسوی گرمارودی مدیرعامل خانه موسیقی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: نمی‌توان انکار کرد که ساکت شیوه نوینی در تار و سه تار ایجاد کرده است و رپرتوارهایی را وارد این عرصه کرده است.

نوربخش هم که این آلبوم را گوش نداده بود به همین سخنان کوتاه اکتفا کرد.

سید عباس سجادی نیز در ادامه این مراسم در سخنانی گفت: من به هر سه هنرمند تبریک می‌گویم از طرفی تجربه دکلمه و موسیقی کمتر اتفاق افتاده بود که اکنون در این آلبوم شاهد آن هستیم و می‌فهمیم در این اثر چقدر موسیقی در خدمت شعر است.

او در عین حال گفت: تصور می‌کنم که دکلمه این اثر شتاب‌زده انجام شده اما در مجموع کار خوبی است.

در نهایت کیوان ساکت نیز به عنوان ‌آهنگساز آلبوم «کی می‌رسد باران» در سخنانی گفت: صحبت‌های محمد سریر همیشه برای من درس بوده است و خودم را مدیون صحبت‌های عالمانه‌اش می‌دانم.

این نوازنده تار و سه تار ادامه داد: از روشن‌روان هم تشکر می‌کنم که این اثر را با دقت بررسی کرده و آنچه که گفت درست بود. البته اشکالاتی در چاپ سی دی رخ داده است که به عهده کسانی است که کار گرافیکی انجام داده‌اند.

او سپس به بیان خاطره گویی پرداخت.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: