بزرگداشت مولانا در فرانسه برگزار مي شود

1385/6/22 ۰۳:۳۰

بزرگداشت مولانا در فرانسه برگزار مي شود

دفتر آموزش و توسعه فعاليت هاي هنري وزارت ارشاد برنامه هايي را براي معرفي مولانا شاعر ايراني به فرانسويان اجرا مي‌كند.



دفتر آموزش و توسعه فعاليت هاي هنري وزارت ارشاد برنامه هايي را براي معرفي مولانا شاعر ايراني به فرانسويان اجرا مي‌كند.
بزرگداشت مولانا شاعر ايراني به مناسبت سال مولانا در ماه مبارك رمضان در كشور فرانسه برگزار مي شود.
محمود شالويي، مدير كل دفتر آموزش و توسعه فعاليت هاي هنري وزارت ارشاد درجمع خبرنگاران از برگزاري گراميداشت مولانا در فرانسه خبر داد و گفت:« در مهر ماه و هم زمان با ماه مبارك رمضان به منظور معرفي فيلسوف و شخصيت ارزنده هنري و حكمي مولانا جلال الدين بلخي برنامه هاي هنري اي در پاريس برگزار مي شود.»
او ادامه داد:« متاسفانه با وجودي كه كتابها و اشعار اين شاعر بزرگ در اروپا و امريكا به چاپ رسيده است اما هنوز مردم جهان نسبت به اين شاعر شناخت لازم را ندارند و مولانا همچنان ناشناخته است. امسال يونسكو تصميم گرفته است از 63 شخصيت در جهان تجليل كند كه مولانا شصت و يكمين شخصيتي است كه انتخاب شده است. تمام كشورهاي جهان آزاد هستند كه درباره اين شخصيتها كار كنند. ما چون مولانا يك شخصيت ايراني است او را انتخاب كرده ايم و كشورهايي مثل افغانستان و تركيه هم برنامه هايي درباره اين شاعر دارند.»
او با اشاره به اينكه براي اين برنامه نمايش، موسيقي، نمايشگاه هنر هاي تجسمي در نظر گرفته شده است افزود:« براي اين برنامه نمايشي از محمد رحمانيان و حسين مسافري آستانه در حال آماده سازي است. در بخش موسيقي نيز اشعاري از مولانا كه بي مناسبت با ايام مبارك ماه رمضان هم نيست به خوانندگي عليرضا قرباني اجرا مي شود. علاوه بر اين نمايشگاهي نيز از آثار تجسمي با عنوان شرق خيال به نمايش در مي آيد كه ماجراي زندگي جلال الدين و شمس تبريزي را باز گو مي كند.»
او با اشاره به اينكه چنين فعاليت هاي فرهنگي و هنري اي ادامه پيدا مي كند، گفت:« ما برنامه هايي هم براي اجرا در ايتاليا، اتريش و آلمان در نظر گرفته ايم كه به دنبال اجراي آنها هستيم.»
اين برنامه با همكاري سازمان تبليغات اسلامي، رايزني فرهنگي سفارت ايران، معاونت هنري ارشاد و دفتر آموزش و توسعه فعاليت هاي هنري برپا مي شود. (منبع: میراث فرهنگی)


خان احمدی
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: