کتاب سه زبانه ترکيب بند محتشم کاشاني منتشر شد

1392/8/5 ۱۴:۰۵

کتاب سه زبانه ترکيب بند محتشم کاشاني منتشر شد

دبا : کتاب نفيس و سه زبانه «ترکيب بند محتشم کاشاني» حاصل کار استادان خوشنويس، تذهيبگران و مترجمان ايراني منتشر شدکتاب «ترکيب بند محتشم کاشاني» به قلم استاد مجتبي ملک زاده خوشنويسي شده است. کار تشعير آن را مجيد مهرگان و کار تذهيب کتاب را محمد نباتي به انجام رسانده اند. ترجمه عربي کتاب برعهده محمدعلي آذرشب و ترجمه انگليسي آن برعهده مجيد نکودست بوده است.

 

 

دبا : کتاب نفيس و سه زبانه «ترکيب بند محتشم کاشاني» حاصل کار استادان خوشنويس، تذهيبگران و مترجمان ايراني منتشر شدکتاب «ترکيب بند محتشم کاشاني» به قلم استاد مجتبي ملک زاده خوشنويسي شده است. کار تشعير آن را مجيد مهرگان و کار تذهيب کتاب را محمد نباتي به انجام رسانده اند. ترجمه عربي کتاب برعهده محمدعلي آذرشب و ترجمه انگليسي آن برعهده مجيد نکودست بوده است. اين کتاب نفيس به سه زبان فارسي، عربي و انگليسي عرضه شده است تا زيبايي و ظرافت شعر آييني ايران را در کنار تابلوهاي درخشان نقاشي قهوه خانه اي به مخاطبان داخلي و خارجي ارائه کند.

محتشم کاشاني شاعر قصيده سراي اهل کاشان، ترکيب بند ماندگار عاشورا را در دوازده بند و در رثاي حضرت امام حسين (ع) و يارانش سروده است. اين ترکيب بند آميزه اي از مرثيه و حماسه است و از جهت ادبي و از منظر آييني، اثري منحصر به فرد در سبک خود به حساب مي آيد.

کار توليد اين کتاب را انتشارات ايران - وابسته به موسسه مطبوعاتي ايران‏ - حدود يک دهه پيش شروع کرد و آن را در قطع خشتي بزرگ، مزين به تصاوير و ظرايف هنر ايراني منتشر کرده است.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: