رونمايي ازترجمه آلمانی کتاب «حیات عارفانه امام علی (ع)»

1392/7/28 ۱۹:۰۳

رونمايي ازترجمه آلمانی کتاب «حیات عارفانه امام علی (ع)»

ترجمه آلمانی کتاب«حیات عارفانه امام علی(ع)»با حمایت رایزنی فرهنگی ایران توسط شرکت انتشاراتی «avicenna» منتشر و در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمايي شد.

 در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی فرانکفورت از کتاب «حیات عارفانه امام علی (ع)» که توسط پروفسور «رولاند پیچ» استاد ادیان و فلسفه دانشگاه «ماکسی میلییان» مونیخ به آلمانی برگردانده شده بود، رونمایی شد.

این کتاب به قلم آیت الله عبداله جوادی آملی نگارش یافته و با دیده عرفان نگریسته و با قلم برهان به رشته تحریر درآمده است.

در این کتاب می‏توان به ابعاد شخصیت امیرالمومنین حضرت علی (ع) از منظر حیات عارفانه که در شش فصل به شرح ذیل تنظیم شده، پی برد.

فصل اول: حیات و علم که مبحث های این فصل شامل رابطه حیات، اندیشه و انگیزه و تقسیم علم به حضوری و حصولی و مراتب معرفت و ... است.

فصل دوم: تفاوت عرفان با کلام و حکمت، شامل مبحث های زیر است: تمایز علم و معلوم و تفاوت عرفان با تجربه دینی و معلوم با لذات و بالعرض و نقش ابزاری برهان برای عرفان است.

فصل سوم: جهان نبینی عارفانه امام علی (ع)، شامل مبحث های زیر است: علم شهودی امام علی (ع) از زبان خویش، شهود قیامت، علم شهودی به کتاب تدوینی و تکوینی الهی و... .

فصل چهارم: سیرت و سنت عارفانه امام علی (ع)، شامل مبحث های زیر است: تفاوت اخلاق نظری و عملی با عرفان نظری و عملی، کوثر علوی، آب حیات، تولی و تبری عا رفانه و...

فصل پنجم: حیات عارفانه امام علی (ع) از منظر اهل بیت (ع)، شامل مبحث های زیر است: بدترین راه معرفت علی (ع)، علی مداری حق، علی از منظر فاطمه (س) و سایر اهل بیت (ع) است.

 فصل ششم: حیات عارفانه امام علی (ع) از منظر رجال علمی، شامل مبحث های زیر است: اعتراف به قصور، گونه گونی ستایشگران علوی، مظهر علم شهودی خدا و نیایش و...

کتاب حاضر، نگاهی به حیات عارفانه امام عارفان و قبله شاهدان است که در کنار جلوه های راسخ و استوار شخصیت وی به بلندای حکمت و کلامش می پردازد؛ آنچنان که حکیم در کلام حکیمانه اش به شگفتی افتاده و متکلم در بیان پایدارترین عقاید از چشمه جوشان وجود مبارکش بهره می‏جوید... که این همه به مدد برخورداری آن امام همام از حیات عارفانه است. استاد در این کتاب به خورشید علوی نزدیک شده و پشتوانه عظیم معنوی و چشمان حقیقت بین این دیدار را تاب آورده و سپس به توصیف پرتوهای نورانی شمس وجود علی (ع) می پردازند.

مترجم آلمانی کتاب، پروفسور رولند پیچ، در تلاشی قابل تحسین توانسته است با وفاداری به سبک غامض مولف اثر، ترجمان حکیمانه ای را ارایه دهد که علاوه بر افاده عمق مطالب، شیوایی بیان آنها را نیز در نظر داشته باشد.

پروفسور «رولاند پیچ» دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته های فلسفه، الهیات (مسیحیت)، شرق شناسی و زبان و ادبیات اسلاوی در دانشگاههای آلمان و ایتالیا است.

وی در حال حاضر رئیس انجمن «یاکوب - بومه» در آلمان، عضو  هیئت مشاورین  موسسه بین‏المللی «یاکوب - بومه» در گورلیتس، عضو انجمن علمی «چوچنکو» در نیویورک و لمبرگ، عضو رسمی آکادمی علمی- هنری علوم عرفانی مونیخ، عضو انجمن «محی‏الدین عربی» اکسفورد، عضو موسسه آلمانی «مشرق زمین» در هایدلبرگ و نیز عضو هیئت مشاورین «آکادمی اسلامی آلمان» و نیز سرویراستار فصلنامه «اشپکتروم ایران» رایزنی فرهنگی ایران در برلین می باشد.

ترجمه آلمانی کتاب ««حیات عارفانه امام علی (ع)» با حمایت رایزنی فرهنگی ج. ا. ایران در 128 صفحه توسط شرکت انتشاراتی «avicenna» در شهر مونیخ آلمان متشر شده است. این کتاب  اکنون در کتابفروشی های آلمان به قیمت 14 یورو در دسترس علاقمندان قرار دارد. شماره شابک این کتاب عبارت است از: ISBN 978-3-41913-51-6

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: