آمادگی روسیه برای ترجمه آثار ادبی کلاسیک و معاصر ایران به زبان روسی

1392/7/24 ۰۰:۵۹

آمادگی روسیه برای ترجمه آثار ادبی کلاسیک و معاصر ایران به زبان روسی

قائم مقام وزیر فرهنگ روسیه آمادگی کشورش را برای پذیرش مترجمان ایرانی جهت ترجمه بیش از 10 عنوان آثار ادبی کلاسیک و یا معاصر کشورمان به زبان روسی اعلام کرد.

 گریگوری پتروویچ ایولیف، معاون اول و قائم مقام وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه صبح امروز سه شنبه 23 مهر ماه به همراه هیئتی فرهنگی از جمله شامل اولگا ژوکوا، معاون دپارتمان هنری این وزارتخانه و همچنین سوتلانا گاروخوآ معاون بین‌الملل کتابخانه دولتی ادبیات خارجی روسیه با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدباقر خرمشاد، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل دفتر کار وزیر ارشاد، دیدار و گفتگو کرد.

پتروویچ ایولیف، درباره مذاکراتش با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از میهمان نوازی جنتی و طرف ایرانی به خبرنگاران گفت: موضوع مهمی که ما با وزیر فرهنگ ایران درباره آن صحبت کردیم، برگزاری هفته فرهنگی روسیه در ایران بود که روز گذشته برنامه افتتاحیه رسمی این هفته در تهران برگزار شد. ما بهترین هنرمندان کشور خودمان را به جمهوری اسلامی ایران آورده‌ایم تا هنر مردم و هویت ملت ما را برای ایرانی‌ها به نمایش بگذارند.

وی همچنین با بیان اینکه «پیشنهادهای وزیر فرهنگ ایران در امر گسترش و تعمیق روابط فرهنگی دو کشور بسیار بجا بود و من از حسن نیت ایشان هم تشکر می‌کنم» افزود: ما همچنین در خصوص مسائل مورد علاقه دو طرف گفتگو کردیم که از جمله آنها برقراری ارتباط مستقیم میان سازمان‌های فرهنگی دو کشور با هنرمندان دو کشور و نیز تولید فیلم مشترک بود.

پتروویچ ایولیف اضافه کرد: ما همچنین در خصوص تولید فیلم‌های مستند مشترک با موضوع تاریخ و فرهنگ کشورهایمان و فراتر از این تولید فیلم‌های مشترک سینمایی و ارتباط مستقیم بین سینماگران ایرانی و روسی با یکدیگر صحبت کردیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ روسیه همچنین با اشاره به ادبیات ایرانی ایران و روسیه تاکید کرد: ما علاقه‌مندیم بیش از 10 عنوان کتاب ایرانی را به جز زبان فارسی و روسی در روسیه منتشر کنیم، این کتاب‌ها می‌توانند آثار کلاسیک و یا معاصر ایران باشند.

وی همچنین یادآور شد: ما آماده‌ایم که متخصصین فن ترجمه در ایران را پذیرایی کنیم تا در چارچوب مرکز بین‌المللی فرهنگی وابسته به کتابخانه ادبیات خارجی روسیه به کشور ما اعزام شوند و در این مرکز فعالیت کنند تا بتوانیم کارهای خوبی را در زمینه معرفی ادبیات ایران در کشورمان رقم بزنیم.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: