استفاده از نام الله برای مسیحیان مالزی ممنوع شد

1392/7/22 ۱۹:۲۱

استفاده از نام الله برای مسیحیان مالزی ممنوع شد

دادگاه تجدیدنظر مالزی، رای به منع استفاده کلیسای کاتولیک از نام «الله» به جای کلمه «God» را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «مالیزیا اینسایدر» ، دادگاه تجدیدنظر مالزی با صدور یک رای، استفاده کلیسای کاتولیک از نام «الله» به جای کلمه «God» را ممنوع اعلام کرد.
این رای به مناقشه طولانی مدت، میان کلیسای کاتولیک و مسلمانان بر سر استفاده از نام الله پایان می‌دهد.
دادگاه عالی تجدیدنظر مالزی در رای خود اعلام کرد: «کلیسای کاتولیک در صورت اعتراض به این رای می‌تواند، درخواست خود را برای بررسی مجدد به دادگاه فدرال که بالا‌ترین نهاد تصمیم گیری در سیستم قضایی مالزی است، ارائه دهد.»
مقام‌های کلیسای کاتولیک اعلام کردند: «علی رغم صدور این رای، همچنان به استفاده از نام الله ادامه می‌دهند.»
استفاده از نام «الله» توسط غیرمسلمانان در مالزی پس از آن چالش برانگیز شد که در سال ۲۰۰۹ پس از آنکه هفته نامه «هرالد» وابسته به کلیسای کاتولیک از کلمه «الله» به جای کلمه «God» به معنی خدا استفاده کرد به تعطیلی این روزنامه توسط وزارت کشور انجامید، اما پس از آن دادگاهی در مالزی در رایی به نفع کلیسا، این نهاد دینی مسیحیان را مجاز دانسته بود تا از کلمه «الله» نیز استفاده کند.
همان زمان وزارت کشور و دولت مالزی نسبت به حکم دادگاه اعتراض کردند و خواستار بررسی مجدد آن شدند. جلسه دادگاه تجدیدنظر مالزی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ با حضور وکلای کلیسا و دولت در خصوص بررسی این موضوع برگزار شد. رای دادگاه تجدیدنظر مالزی روز دوشنبه چهاردهم اکتبر صادر شد.
در رای دادگاه تجدیدنظر مالزی، با درخواست دولت و مسلمانان در منع استفاده کلیسای کاتولیک از نام «الله» به جای کلمه «God» موافقت شد.
مسلمانان در کنار دولت، کلیسای کاتولیک را متهم می‌کنند که نباید از نام «الله» استفاده کنند و کلیسای کاتولیک نیز استدلال می‌کند که کلمه «الله» معادل «God» به معنی خدا است و این کلیسا می‌تواند از آن استفاده کند.
بر اساس قوانین مالزی، استفاده از نام «الله» توسط غیرمسلمانان ممنوع است.همزمان با صدور این رای، برخی مسلمانان مالزیایی، امروز مقابل دادگاه تجدیدنظر در شهر پوتراجایا پایتخت سیاسی مالزی گردهم آمدند و از درخواست دولت در ممنوعیت استفاده از نام «الله» توسط مسیحیان حمایت کردند.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: