"سی و سه پل"؛ فیلمی درباره ‌دوستی، همبستگی و امید

1392/7/20 ۲۰:۴۳

فیلم سینمایی "سی و سه پل" داستان پدری اهل اصفهان را بازگو می‌کند که در آخرین روزهای زندگی خود برای یافتن دختر جوانش، نسرین، راهی اسپانیا می‌شود. نسرین سال‌هاست که به عنوان "مهاجر غیرقانونی" در مادرید زندگی می‌کند.

فیلم "سی و سه پل" (Si-o-se Pol)، از کارگردان آلمانی هنریک پشل (Henrik Peschel)، برای نخستین بار در ۴۷‌مین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم هوفر (Hofer) (۲۲ ـ ۲۷ اکتبر) در این کشور به نمایش در می‌آید. پشل در این فیلم، به مسئله‌ی حاد زندگی پناهندگان در اروپا می‌پردازد که این روزها به خاطر فاجعه‌ی غرق‌شدن بیش از ۳۰۰ تن از پناهجویان سومالیایی  در نزدیکی جزیره‌ی ایتالیایی لامپدوسا در دریای مدیترانه جنجال برانگیز شده است.

فیلم "سی و سه پل" داستان پدر بیماری به نام پرویز کریم‌پور را بازگو می‌کند که آخرین روزهای زندگی خود را سپری می‌کند و تنها یک آرزو ‌دارد؛ دیدن دختری که سال‌ها پیش ایران را ترک کرده و در اسپانیا بدون اقامت معتبر زندگی می‌‌کند. رامین یزدانی، بازیگر آلمانی ایرانی‌تبار، در فیلم "سی و سه پل"‌، نقش پدر بیمار، ‌پرویز کریم‌پور را بازی می‌کند که با امیدواری بسیار، دشواری‌های سفری پر ماجرا را به جان خریده تا به دیدار دخترش نایل شود.
کارگردان فیلم درباره‌ی سپردن نقش پدر جستجوگر به یزدانی می‌گوید: «در چهره‌ی رامین یزدانی فرزانگی و تجربه‌ی زندگی دیده می‌شود. با این ویژگی، او به خوبی از عهده‌ی بازی نقش مردی سرشار از امید برمی‌آمد. از آن گذشته، رامین استعداد آن را دارد که با حرکات ظریف و گویا مفاهیمی را منتقل کند که در یک فیلم سینمایی بهتر فهمیده می‌شوند.»

 
نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: