«اعترافات یک طنز نویس» به فارسی ترجمه شد

1392/7/20 ۲۰:۳۲

«اعترافات یک طنز نویس» به فارسی ترجمه شد

ویلیام سیدنی پورتر (William Sydney Porter) نویسنده‌ی امریکایی، مشهور به اوهنری، در ١١ سپتامبر ١٨۶٢ در کارولینای شمالی به دنیا آمد و در ۵ جون ١٩١٠ در نیویورک از دنیا رفت.  داستان‌های کوتاه اوهنری به شوخ طبعی، بازی‌های کلامی، شخصیت‌سازی ماهرانه و پایان‌های غیرقابل پیش‌بینی معروف‌اند.

پربارترین دوره خلاقیت او هنری اما از ١٩٠٢، زمانی که به نیویورک محل استقرار ناشرش نقل مکان کرد آغاز شد. او هنری در این دوره‌ی پربار ٣٨١ داستان کوتاه نوشت، داستان‌هایی طنز آمیز که با استقبال فراوان خوانندگان روبرو شد. به رغم موفقیت فوق‌العاده اما در سال ١٩٠٨ سلامتش بر اثر افراط در الکل به خطر افتاد. همسر دومش سارا او را ترک کرد و اوهنری سال بعد در ١٩١٠ بر اثر بیماری کبدی درگذشت.

 داستان‌های کوتاه اوهنری به رغم ایجاز و صرفه‌جویی در توصیف، از تعلیق‌های هوشمندانه‌ای برخوردارند و در پایان همواره خواننده را شگفت زده می‌کنند، به گونه ای که به پایان‌های نامنتظر«پایان به سبک اوهنری» هم می‌گویند. اوهنری را هم‌چنین همتای امریکایی گی دو موپاسان نیز خوانده‌اند. اغلب داستان‌های اوهنری در دوران خودش، اوایل قرن بیستم، می‌گذرند و بیشتر در مورد مردم عادی، پلیس، پیشخدمت، کارمند و دیگر افراد معمولی شهر نیویورک است.

 داستان «اعترافات یک طنز نویس» را علی فامیان به فارسی ترجمه کرده است.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: