لاریجانی در نشست مشترک دولت و مجلس تاکید کرد : از روحانی در عرصه سیاست خارجی حمایت می کنیم

1392/7/11 ۱۱:۵۱

لاریجانی در نشست مشترک دولت و مجلس تاکید کرد :  از روحانی در عرصه سیاست خارجی حمایت می کنیم

سایت علی لاریجانی متن کامل سخنان رییس مجلس در نخستین نشست مشترک نمایندگان مجلس و دولت تدبیر و امید را منتشر کرده است . لاریجانی سخنان خود را با اشاره به دستاوردهای سفر روحانی به نیویورک آغاز کرده است . وی چنین گفت :" حجم مصاحبه های متعدد ایشان که انصافا بسیار دقیق و عمیق ، مسائل و مصائبی که بر ملت ایران رفته است در ماجراجویی هایی که غرب علیه ایران داشت، بیان ایشان یک بیان کافی و وافی بود.سخنرانی ایشان در سازمان ملل بسیار سنجیده، متین و خیلی خوب از منافع ملی ایران، ایشان با بیانشان دفاع و صیانت کردند و همچنین نوع مطالب ایشان با چارچوبهای نظری فرهنگ های مختلف در مواجه با آنها به نحوی بود که قابل هضم و قابل دریافت بود

 

سایت علی لاریجانی متن کامل سخنان رییس مجلس در نخستین نشست مشترک نمایندگان مجلس و دولت تدبیر و امید را منتشر کرده است . لاریجانی سخنان خود را با اشاره به دستاوردهای سفر روحانی به نیویورک آغاز کرده است . وی چنین گفت :"
حجم مصاحبه های متعدد ایشان که انصافا بسیار دقیق و عمیق ، مسائل و مصائبی که بر ملت ایران رفته است در ماجراجویی هایی که غرب علیه ایران داشت، بیان ایشان یک بیان کافی و وافی بود.سخنرانی ایشان در سازمان ملل بسیار سنجیده، متین و خیلی خوب از منافع ملی ایران، ایشان با بیانشان دفاع و صیانت کردند و همچنین نوع مطالب ایشان با چارچوبهای نظری فرهنگ های مختلف در مواجه با آنها به نحوی بود که قابل هضم و قابل دریافت بود و علاوه بر این، از یک فراگیری مفهومی خوبی برخوردار بود ،هر چند فرصت سخنرانی ایشان کوتاه بود لیکن مسائل مختلفی را در آنجا به آن پرداختند که بسیار ارزشمند و باعث افتخار بود. مخصوصا توجه به جریان های افراطی، تکفیری و تروریستی که یک معضل مهم در منطقه ماست، مطالب ایشان در این زمینه بسیار داهیانه بود؛ چرا که غربی ها به دلایل تاکتیکی از این جریان های افراطی حمایت واقعی می کنند، اما در بیان و تبلیغاتشان آن ها را محکوم می کنند، این واقعیت قضیه است. "
وی افزوده :" مذاکرات امروز در بحث هسته‌ای نمی تواند با منطق و ادبیات گذشته شکل بگیرد، باید در متن جدید و با مواجهه با واقعیات جدید این مذاکرات حیات پیدا کند. تصور من بر این است که آقای رییس جمهور توانستند این شرایط را تا حد زیادی منعکس کنند؛ گرچه آقای اوباما در سخنان اخیرشان یک نگاه فرصت طلبانه‌ای داشتند. آنچه غرب باید توجه کند این است که مساله هسته‌ای یک موضوع ملی درایران است، نه دنبال اختلاف افکنی کودکانه باشند و نه خود را دچار نسیان کنند. ما از رییس جمهور محترم در این مسیر حمایت می کنیم . ایشان به عنوان نماینده نظام ،موضوع هسته‌ای را دنبال می کنند و طبعا مورد پشتیبانی همه، من جمله مجلس شورای اسلامی هستند و ما امیدواریم در این شرایط حساس، خداوند به ایشان و همکارانشان در این مسیر توفیق عنایت فرماید."

لاریجانی به اشاره به ادامه پرداخت یارانه ها از سوی دولت چنین توضیح داد : " دو موضوع هم در اصلاحیه بودجه و هم در بودجه سال آینده اهمیت دارد که باید راهکارهای مناسبی برای آن اندیشید. یکی چگونگی ادامه مسیر هدفمند کردن یارانه هاست که با تجربه قبلی و مشکلاتی که الان وجود دارد و الان تقریبا هر ماه دوستان هیات دولت می گویند ما یک مشغله مان  این است که چگونه این منابع را تامین کنیم؟ حالا یک بحث‌هایی برای رفع این مشکل هم انجام شد، به هر حال برای رفع این کاستیها و مسیر آینده باید به یک فهم مشترک رسید، ما پیشنهاداتی در آ‌ن جلسه با آقای نوبخت مطرح کردیم و این می تواند در چند جلسه کاملا پخته شود و در لایحه بودجه سال آینده می‌تواند تکلیف در این مورد روشن شود."
وی با تاکید بر همفکری برای انتخاب مدیران اجرایی کشور گفت : " مطلب دیگر در مورد استانداران و مدیران اجرایی کشور است، طبیعی است که دولت جدید متناسب با نیازها و سلایق کاری،افرادی را در نظر بگیرند و این هم روشن است که این امور در بعد قوه مجریه است ولی همینطور که همفکری در سطح دولت و مجلس در مسائل ملی می تواند راهگشا باشد ،همفکری و رایزنی در  انتخاب مدیران می تواند در توسعه استانی بسیار مفید واقع شود. البته آقای رحمانی وزیر محترم کشور رایزنی هایی با نمایندگان استانها داشته اند و از این به بعد هم خوب است که ادامه دهند و امیدواریم هر چه زودتر این تصمیم گیری تمام شود که استقرار در استانها شکل بگیرد و حالت بینابین نداشته باشیم. در بعضی از استانها این رایزنی محقق نشده یعنی نظری دادند، مقبول واقع نشده  ولی ما هم توصیه کردیم رایزنی صورت بگیرد که دغدغه‌ای موجود نباشد."

وی افزود:" از سوی دیگر وضعیت  اقتصادی کشور به دلایل مختلف سوء مدیریت ها ، تحریم‌ها فشار زیادی بر مردم وارد کرده در زمینه معیشت مردم، تورم و بیکاری یک معضل جدی برای کشور شد همه اینها نشان می‌ دهد که برون رفت کشور در این است که فارغ از اینکه مذاکرات هسته ای در چه شرایطی انجام شود و چه نتایجی در چه بازه‌هایی داشته باشد، استراتژی ما در اداره کشور چه در قوه مقننه و چه در  مجریه باید بر محور رونق تولید در کشور باشد حتی این امر به نتایج مذاکرات هسته‌ای مدد خواهد رساند ، خیلی از پتانسیل‌های کشور چه در بعد مادی و چه بعد نیروی انسانی حالت به خواب رفته دارد، باید زمینه های حضور این سرمایه‌ها را در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات فراهم کرد، فضای کسب و کار را  تسهیل کرد، دولت را  کوچک و چابک کرد .."
لاریجانی تصریح کرده است : "این یک هنر نیست که با پول نفت و گاز بودجه جاری را تامین کنیم. الان در شرایطی هستیم که اکثر منابع ما صرف بودجه جاری می شود این خسارت دارد در کشور، تحقق این امر در این است که دولت و مجلس واقعا مصمم باشند در همه بخش‌ها، موضوع رونق تولید و کوچک کردن دولت را جدی بگیرند. این هم نمی‌شود که در این زمینه یک بخش از دولت کاملا گسترده عمل کند و بخش‌های دیگر کوچک بشوند.  باید جلوی انحصارات را بگیریم ، رونق تولید را جدی بگیریم ، من مخصوصا در همین شرایط تحریم فکر می‌کنم یک فرصتی است که ما یک ارتباط منطقی و سازگاری بین نخبگان دانشگاهی و مراکز تولیدی ایجاد کنیم. "
 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: