پايان روزگار شيرين «خسرو» و «فرهاد»

1392/6/31 ۱۰:۴۰

پايان روزگار شيرين «خسرو» و «فرهاد»

هرچقدر «دانشجو»ها در دولت دهم، پست‌هاي کليدي و حساس را از آن خود کردند، اما با خروج سومين برادر خانواده دانشجو از دولت يازدهم، پرونده حضور دانشجوها در کابينه روحاني بسته شد.با پايان روزگار شيرين «خسرو» و «فرهاد».

 

 

هرچقدر «دانشجو»ها در دولت دهم، پست‌هاي کليدي و حساس را از آن خود کردند، اما با خروج سومين برادر خانواده دانشجو از دولت يازدهم، پرونده حضور دانشجوها در کابينه روحاني بسته شد.با پايان روزگار شيرين «خسرو» و «فرهاد». 30 شهريورماه، خبر خروج سومين پسر خانواده دانشجو هم منتشر شد. خانواده اي که ابتدا نام خانوادگي «کسائيان» در شناسنامه شان ثبت شده بود و بعدها به «دانشجو» تغيير نام دادند و درکابينه نهم و دهم، مدير و رئيس و وزير شدند. اما جايي در کابينه يازدهم نداشتند و به اصطلاح «ستاره دار» شدند تا راهي به کابينه نداشته باشند. حالا و با تغييرهايي که در مديريت دانشگاه آزاد اسلامي رخ داده است، برادران دانشجو هم مثل برادر وزيرشان، اتاق رياست را ترک کرده اند تا پايان داستان کامران و فرهاد و خسرو، با تغيير دولت، پايان شيريني نداشته باشد.با استعفاي «خسرو دانشجو» به نظر مي‌رسد دوران کاميابي دانشجوها با شروع دولت يازدهم پايان يافته باشد. دوراني که با دولت نهم شروع شد و با دولت دهم به اوج رسيد. حالا اما همان طور که پيش بيني مي‌شد، ستاره بخت برادران دانشجو در دولت يازدهم کم سو شده و آنها يکي يکي صندلي‌هاي مديريت را ترک کردند.

شروع شيرين با خسرو

انتخابات دوره دوم شوراي شهر و ليست «آبادگران»، اولين دانشجو را به شوراي اسلامي شهر تهران برد. «خسرو دانشجو» که تحصيلاتش را در رشته معماري تا مقطع دکترا به پايان رسانيده است، در شوراي شهر دوم و سوم، عضويت داشت. او سخنگوي شوراي شهر هم بود. خسرو دانشجو از جمله حاميان احمدي نزاد در انتخابات شوراي شهر و رياست جمهوري بود که البته بعدها به يکي از منتقدان او تبديل شد. او در اين سالها حتي به عضويت هيات مديره باشگاه «استقلال» هم درآمد. گفته مي‌شود نقش او در انتخاب برادرش «کامران» براي وزارت علوم کابينه دهم هم پررنگ بوده است. خسرو دانشجو در انتخابات چهارمين دوره شوراها در تهران، نفر چهل و دوم شد و به جمع 31 نفره شورا راه نيافت.، او پس از ماجراهاي خبرساز تغيير مديريت دانشگاه آزاد و انتصاب برادرش «فرهاد» به رياست دانشگاه آزاد، با حکم برادرش در اسفندماه سال 90 به رياست واحد علوم و تحقيقات اين دانشگاه هم منصوب شد. انتصابي که البته با استعفاي او که خودش مي‌گويد به دليل «خستگي» بوده و همزمان با برکناري برادرش از رياست دانشگاه، به حضور برادران دانشجو در دانشگاه آزاد پايان داد.

کامروايي با کامران

انتخابات رياست جمهوري سال 88، شايد براي برادران دانشجو يک خاطره ماندگار باشد. نقش پررنگ «کامران دانشجو» که از استانداري تهران به رياست ستاد انتخابات کشور رسيده بود و برگزاري انتخابات 88، سبب شد تا برادر بزرگتر خانواده دانشجو که سابقه جانشيني معاونت دانشجويي وزارت علوم را هم در کارنامه داشت، لباس «وزارت» دولت دهم را برتن کند و به ساختمان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برود. کامران دانشجو که خودش مي‌گويد سابقه رفاقت ديرينه با احمدي نژاد دارد و چندجايي هم خاطراتي راجع به «گل کوچک» بازي کردن در تيم احمدي نژاد نقل کرده، جزو معدود وزراي کابينه احمدي نژاد بود که تغيير نکرد و تنها پس از روي کار آمدن دولت روحاني، جايش را به «جعفر توفيقي» داد تا پس از 3 سال استانداري تهران، حدود 6 ماه رياست ستاد انتخابات کشور و 4 سال وزارت علوم، دولت را ترک کند.

فرجام ناخوش فرهاد

بازهم يک رخداد خبرساز ديگر در کشور و بازهم نقش برادران دانشجو در اين رخداد، اين بار نام «فرهاد دانشجو» را مطرح کرد. دولت احمدي نژاد که از ابتداي روي کارآمدن در سال 84، تلاش مي‌کرد تا رياست دانشگاه آزاد اسلامي را از جاسبي بگيرد، بالاخره 27 دي ماه سال 90 به خواسته خود رسيد و با تصميم اعضاي هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي، «فرهاد دانشجو» به جاي عبداله جاسبي بر صندلي رياست اين دانشگاه نشست. فرهاد دانشجو که تحصيلاتش را در رشته مهندسي زلزله تا بالاترين سطح ادامه داده و به «پروفسور»ي رسيده است، حدود يک سال و نيم رئيس دانشگاه آزاد اسلامي بود و البته همان طور که پيش بيني مي‌شد با تغيير دولت و روي کارآمدن نزديکان آيت الله هاشمي رفسنجاني، رياست دانشگاه آزاد را ترک کرد تا اين دانشگاه دوباره توسط نزديکان آيت الله اداره شود و البته عصر مديريت «دانشجو»‌ها برکشور نيز با خروج سومين برادر از بدنه مديريتي کشور تمام شود.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: