"طنطاوی" قاری برجسته مصری درگذشت

1392/6/28 ۱۳:۵۵

«شیخ محمود امین طنطاوی» قاری برجسته مصر و رئیس کمیته نظارت بر قرآن در الازهر روز گذشته در قاهره درگذشت.به گزارش پایگاه مصری «فیتو»، «شیخ محمود امین طنطاوی» قاری برجسته مصر و رئیس کمیته نظارت بر قرآن در الازهر روز گذشته در منزلش در قاهره درگذشت و شب گذشته در روستای خود در استان شرقی مصر به خاک سپرده شد

«شیخ محمود امین طنطاوی» قاری برجسته مصر و رئیس کمیته نظارت بر قرآن در الازهر روز گذشته در قاهره درگذشت.به گزارش پایگاه مصری «فیتو»، «شیخ محمود امین طنطاوی» قاری برجسته مصر و رئیس کمیته نظارت بر قرآن در الازهر روز گذشته در منزلش در قاهره درگذشت و شب گذشته در روستای خود در استان شرقی مصر به خاک سپرده شد.

بنابر این گزارش، این قاری برجسته مصری در ۳۰ نوامبر ۱۹۳۰ به دنیا آمده بود و نائب رئیس دانشکده قاریان مصر بود و تنها کسی بود که به مدت ۲۲ سال داور مسابقات بین‌المللی مالزی بود.

وی قبل از ده سالگی حافظ کل قرآن شد و تا ۱۱ سالگی توانست دروس احکام قرآنی خود را به پایان برساند و وارد انستیتو قرائات شد و تا سال ۱۹۶۰ در این انستیتو به تحصیل علم پرداخت.

طنطاوی سپس به تدریس در شعب الازهر در مصر پرداخت و مدتی را نیز به دعوت عربستان هشت سال به عنوان مدرس قرائت و تجوید در مدینه منوره به تدریس پرداخت.

وی دارای چندین کتاب درباره قرائت و تجوید و علوم قرآنی است که از جمله آنها «قرائت ابن عامر»، «قرائت الکسائی»، «قرائت ابن کثیر» و .. است.

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: