كسي به دليل عقايد سياسي محروم نمي‌شود

1392/6/23 ۰۹:۵۳

كسي به دليل عقايد سياسي محروم نمي‌شود

سرپرست وزارت علوم درباره بازگشت تحصيل دانشجويان محروم شده به دلايل سياسي، گفت: فارغ از اينكه چه عنواني به اين دانشجويان داده شده است، همه تلاش‌مان را مي‌كنيم كه كسي به دليل عقايد سياسي و فعاليت‌هاي دانشجويي، در چارچوب ضوابط و مباني از تحصيل محروم نشود. جعفر توفيقي در حاشيه بازديد از نمايشگاه آموزش و خدمات آموزشي با بيان اينكه در ورودي‌هاي جديد ارشد و دكترا، هيچ‌كس به دلايل سياسي محروم نشده است، اظهار كرد: براي دانشجويان سال‌هاي قبل در اين زمينه كميته‌يي تشكيل شده كه مشغول بررسي اعتراضات هستيم و نهايت سعي‌مان را مي‌كنيم كه مشكلات‌شان حل شود.


سرپرست وزارت علوم درباره بازگشت تحصيل دانشجويان محروم شده به دلايل سياسي، گفت: فارغ از اينكه چه عنواني به اين دانشجويان داده شده است، همه تلاش‌مان را مي‌كنيم كه كسي به دليل عقايد سياسي و فعاليت‌هاي دانشجويي، در چارچوب ضوابط و مباني از تحصيل محروم نشود. جعفر توفيقي در حاشيه بازديد از نمايشگاه آموزش و خدمات آموزشي با بيان اينكه در ورودي‌هاي جديد ارشد و دكترا، هيچ‌كس به دلايل سياسي محروم نشده است، اظهار كرد: براي دانشجويان سال‌هاي قبل در اين زمينه كميته‌يي تشكيل شده كه مشغول بررسي اعتراضات هستيم و نهايت سعي‌مان را مي‌كنيم كه مشكلات‌شان حل شود. وي افزود: هنوز در مرحله مقدماتي و در حال جمع‌آوري درخواست‌ها و دسته‌بندي آنها هستيم و با دانشگاه‌ها و كميسيون‌هاي مختلف صحبت مي‌كنيم تا پس از آن، نتايج آن مشخص شود.
به گزارش ايسنا سرپرست وزارت علوم همچنين با بيان اينكه تابه‌حال درباره حوادث 88 با هيچ كس صحبتي نكرده‌ام، تصريح كرد: بعد از معرفي به مجلس، درباره اين قضيه صحبت خواهم كرد.
توفيقي همچنين درباره وضعيت عليرضا رهايي، رييس دانشگاه اميركبير گفت: موضوع وي درباره شكايت يك دانشجو به ديوان عدالت اداري بوده كه در نهايت ديوان رايي را صادر كرده است، اما او به فعاليتش ادامه خواهد داد و مشكلش برطرف شده است. وي همچنين درباره عزل و نصب‌هاي صورت گرفته در وزارت علوم و دانشگاه‌ها، اظهاركرد: كليه عزل و نصب‌ها تنها چهار مورد بوده است كه دو مورد آن در وزارت علوم و دو مورد در دانشگاه‌ها بوده كه در موارد صورت گرفته بسيار مورد استقبال دانشگاهيان بوده است. سرپرست وزارت علوم همچنين در پاسخ به سوالي درباره اسامي روساي دانشگاه‌هايي كه خودشان استعفا داده‌اند و اينكه استعفاي آنها در حال بررسي است؟ گفت: اجازه دهيد ابتدا درباره اين مساله تصميمي گرفته شود و بعد آن را اعلام خواهيم كرد. توفيقي در ادامه درباره تغيير در معاونت‌هاي آموزشي و فرهنگي وزارت علوم، اظهار كرد: در حال حاضر مشغول رايزني هستيم و پس از نتيجه قطعي، اين موارد را اعلام خواهيم كرد. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه 30 درصد ظرفيت آموزش عالي خالي است، با آن چه خواهيد كرد؟ تصريح كرد: ظرفيت خالي در آموزش عالي به دليل تراكم تقاضا در برخي از رشته‌هاست كه در اين زمينه بايد برنامه‌ريزي توسعه يافته آموزش عالي بازنگري شود تا پراكندگي متناسب با رشته‌ها باشد. سرپرست وزارت علوم با بيان اينكه در حال حاضر حدود 80 درصد از داوطلبان، متقاضي 20 درصد از رشته‌ها هستند، گفت: اگر در اين زمينه تعامل خوبي با دانشجويان شود، شاهد توزيع بهتر داوطلبان در بين رشته‌ها خواهيم بود.
پيش از افتتاح اين نمايشگاه در سالن كنفرانس نمايشگاه بين المللي تهران برخي استادان دانشگاه و سرپرست وزارت علوم سخنراني كردند و در ميان حضار نيز بعضي از اساتيد دانشگاه‌هاي تهران از جمله تربيت مدرس، علامه طباطبايي و تهران به چشم مي‌خوردند. يكي از سخنرانان يك استاد دانشگاه تهران بود. وي در ميان سخنانش كه درباره آموزش و رسالت آن به دانشجويان، صحبت مي‌كرد به نقل از يكي از استادان دانشگاه علامه گفت: «اين استاد با ناراحتي مطرح مي‌كرد كه ما خجالت مي‌كشيديم وقتي شب به خانه مان مي‌رفتيم، خانواده‌مان فكر مي‌كرد ما روز را در دانشگاه علامه به اذيت و آزار ناموس مردم مي‌پردازيم.»
اين استاد دانشگاه تهران بلافاصله بعد از بيان اين سخنان به گريه افتاد و با بغض تاكيد كرد: ما استادان دانشگاه با وضو به كلاس وارد مي‌شويم و چگونه است يك عده‌يي به ما تهمت‌هايي مي‌زنند كه خودشان مي‌دانند كاملا واهي است. يك عده با مصاحبه‌هايي كه مي‌كنند به ما تهمت‌هايي مي‌زنند كه واهي است. در اين ميان برخي از استاداني كه در اين سالن حضور داشتند و هيات علمي دانشگاه علامه بودند، به گريه افتادند.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: