مراسم سالگرد جلال در خانه‌اش برگزار نمی‌شود

1392/6/18 ۱۳:۱۶

مراسم سالگرد جلال در خانه‌اش برگزار نمی‌شود

ویکتوریا دانشور می‌گوید، به علت تعمیرات خانه‌ی سیمین دانشور و جلال آل احمد، در این خانه مراسمی برای سالگرد درگذشت جلال برگزار نمی‌شود. هجدهم شهریورماه، سال‌روز درگذشت جلال آل احمد است، اما خواهر سیمین دانشور که از زمان مرگ این بانوی نویسنده در سال 90، در خانه‌ی او و جلال آل احمد زندگی می‌کند، اعلام کرد که در این خانه مراسمی برای سالگرد درگذشت جلال برگزار نمی‌شود.

 

ویکتوریا دانشور می‌گوید، به علت تعمیرات خانه‌ی سیمین دانشور و جلال آل احمد، در این خانه مراسمی برای سالگرد درگذشت جلال برگزار نمی‌شود. هجدهم شهریورماه، سال‌روز درگذشت جلال آل احمد است، اما خواهر سیمین دانشور که از زمان مرگ این بانوی نویسنده در سال 90، در خانه‌ی او و جلال آل احمد زندگی می‌کند، اعلام کرد که در این خانه مراسمی برای سالگرد درگذشت جلال برگزار نمی‌شود. البته پیش‌تر وعده‌ی برگزاری چنین مراسمی از سوی ویکتوریا دانشور داده نشده بود، اما علی خلاقی، همسر لیلی ریاحی‌پور - فرزندخوانده‌ی سیمین دانشور -، چندی پیش گفته بود: تلاش داریم تا در صورت اجرایی شدن وصیت‌نامه‌ی سیمین دانشور، سالانه چهار مراسم برای تولد و فوت دانشور و آل احمد در این منزل برگزار کنیم و در طول ایام سال نیز به صورت هفتگی در این منزل را باز کنیم تا پذیرای علاقه‌مندان به این دو نویسنده باشد. در ماه‌های گذشته، مراسم زادروز و سال‌مرگ سیمین دانشور در این خانه برگزار شد؛ خانه‌ای که جلال آل احمد در روزگار جوانی برای همسرش، سیمین، ساخته و سال‌ها با او در آن زیسته بود. ویکتوریا دانشور درباره‌ی علت برگزار نشدن مراسم سال‌مرگ جلال در خانه‌ی سیمین گفت: ‌تعمیرات داشتیم. سه روز گرفتار این کار بودیم؛ به همین دلیل برای آقای آل احمد مراسمی برگزار نمی‌شود. پشت خانه یک مسجد هست، در آن‌جا خیرات می‌دهیم.

جلال آل احمد در غروب روز هجدهم شهریورماه سال 1348 در سن 46سالگی در اسالم گیلان درگذشت. سیمین دانشور پس از درگذشت همسرش تا پایان عمر در خانه‌ای که او برایش ساخته بود، زندگی کرد. پس از درگذشت بانوی نویسنده در اسفندماه 1391، خواهرش ویکتوریا دانشور به همراه همسرش پرویز فرجام، ساکن خانه‌ی سیمین و جلال شدند و از آن زمان بحث‌هایی درباره‌ی این خانه و مالکیت آن مطرح شده است. بنا بر وصیتنامه‌ای که لیلی ریاحی (خواهرزاده و دخترخوانده‌ی سیمین دانشور) از دانشور در دست دارد، با شرط نظارت لیلی ریاحی بر انتشار آثار این نویسنده، یک‌سوم اموال او به ریاحی میرسد. اما ویکتوریا دانشور اصالت این وصیتنامه را قبول نکرده و منتظر رأی دادگاه تجدیدنظر در این زمینه است.

او اخیرا درباره بحث‌هایی که در زمینه‌ی فروش خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد مطرح شده، گفته بود: اصلا بحث این حرف‌ها نیست و هنوز دادگاه حکم قطعی نداده. این خانه ثبت ملی است و قرار است خانه‌ی فرهنگی شود.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: