حفاظت از بافته‌ها مهم‌ترين اولويت متخصصان موزه‌ها

1394/4/3 ۰۸:۲۶

حفاظت از بافته‌ها مهم‌ترين اولويت متخصصان موزه‌ها

شرکت کنندگان در نشست تخصصي متخصصان و دست اندرکاران حفاظت بافته‌ها و مفروشات حفاظت از اين آثار را از مهم ترين اولويت‌هاي موزه‌ها اعلام کردند.

شرکت کنندگان در نشست تخصصي متخصصان و دست اندرکاران حفاظت بافته‌ها و مفروشات حفاظت از اين آثار را از مهم ترين اولويت‌هاي موزه‌ها اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومي پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري، شهرزاد امين شيرازي مسئول بخش حفاظت بافته‌هاي پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاريخي – فرهنگي، با اعلام اين خبر تصريح کرد که پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري با فراهم کردن فرصتي براي گردهمايي و هم‌انديشي متخصصان حوزه‌هاي مختلف، حفاظت در بخش‌هاي خصوصي و دولتي در سال جاري را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته او، اين پژوهشکده مقدماتي را براي برنامه‌ريزي رخدادهاي ملي، سياستگذاري‌هاي کلان و نيازسنجي و آسيب‌شناسي شرايط و وضعيت موجود فراهم کرده و چارچوب اجرايي اقدامات مختلفي در حوزه‌هاي پژوهش، آموزش و اجرا را تعيين مي‌کند.

امين شيرازي اظهار داشت: به همين منظور در پي برگزاري نشست‌هاي کاغذ و فلز، اين نشست با حضور 16 نفر از متخصصان و دست اندرکاران حوزه‌ حفاظت بافته‌ها و مفروشات، از مراکز مختلفي همچون موزه فرش، کاخ موزه نياوران، موزه مقدم، موزه رضا عباسي، موزه ملي ايران، اداره حفاظت اموال منقول معاونت ميراث فرهنگي ، دانشگاه هنر تهران و بخش خصوصي،با همت بخش‌هاي حفاظت بافته‌ها و فرش پژوهشکده برگزار شد.

مسئول بخش حفاظت بافته‌‌هاي پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاريخي – فرهنگي همچنين به خبرنگار سايت پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري "richt.ir" گفت:حاضرين در اين نشست با استقبال از ايده‌هاي مطرح شده ، بر تقويت فعاليت‌ها در حوزه‌هاي معرفي و انتشار دستاوردهاي پژوهشي تاکيد داشته و به کار بستن راه حل هاي مناسب براي پاسخگويي به نيازهاي مطرح در حوزه آموزش تخصصي حفاظت بافته ها و مفروشات را از مهم ترين اولويت‌ها دانستند.

به گفته وي ، لزوم انجام اقداماتي براي فرهنگ سازي در هر دو سطح جامعه متخصصين و عموم مردم درباره موضوعات حفاظت از بافته ها و مفروشات از ديگر مسائلي بود که حاضرين بر آن تاکيد کردند.

شرکت کنندگان در اين نشست در پايان تشکيل يک شبکه‌ ملي تخصصي حفاظت بافته‌ها را به عنوان يک نهاد ميان بخشي و از جمله زيرساخت هاي لازم براي انجام اقدامات ضروري در اين حوزه پيشنهاد کردند.

اطلاعات

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: