شهرام ناظری عضو هیات امنای بنیاد محمود استادمحمد شد

1394/3/6 ۱۲:۳۵

شهرام ناظری عضو هیات امنای بنیاد محمود استادمحمد شد

مدیا کاشیگر از اعضای هیات مدیره بنیاد محمود استادمحمد در نشست رونمایی از کتاب «چهره‌ام پوشیده بهتر» گفت که برای ثبت قانونی بنیاد زنده‌یاد استادمحمد اعضای هیات امنای بنیاد انتخاب شدند که شهرام ناظری و قطب‌الدین صادقی دو تن از این اعضا هستند. جوادعاطفه نیز در این نشست از انتشار «شناخت‌نامه محمود استادمحمد» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 

مدیا کاشیگر از اعضای هیات مدیره بنیاد محمود استادمحمد در نشست رونمایی از کتاب «چهره‌ام پوشیده بهتر» گفت که برای ثبت قانونی بنیاد زنده‌یاد استادمحمد اعضای هیات امنای بنیاد انتخاب شدند که شهرام ناظری و قطب‌الدین صادقی دو تن از این اعضا هستند. جوادعاطفه نیز در این نشست از انتشار «شناخت‌نامه محمود استادمحمد» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 نشست رونمایی از کتاب «چهره‌ام پوشیده بهتر» یادداشت‌های مطبوعاتی محمود استادمحمد، عصر دیروز، سه‌شنبه پنجم خرداد با سخنرانی مدیا کاشیگر، جواد عاطفه از اعضای هیات مدیره بنیاد زنده‌یاد محمود استادمحمد و همچنین قطب‌الدین صادقی، امید روحانی، آهو خردمند و شهرام ناظری، از اعضای هیات امنای این بنیاد و با اجرای رویا دعوتی در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

 

اهداف بنیاد زنده‌یاد محمود استادمحمد

مدیا کاشیگر، عضو هیات مدیره بنیاد زنده‌یاد محمود استادمحمد در این نشست گفت: اهداف اولیه بنیاد زنده‌یاد محمود استادمحمد، نخست نظارت بر انتشار آثار این هنرمند و دوم برپایی جایزه‌ای به نام او بود. انتشار دوره آثار این نمایشنامه‌نویس و کارگردان مهم و اثرگذار، که دارد روند طبیعی خود را طی می‌کند. همچنین برای برپایی جایزه نیز از طرف بنیاد سعید طباطبایی، نویسنده و محقق ادبی، به عنوان دبیر جایزه محمود استادمحمد تعیین شده است که اخبار برپایی آن نیز به زودی اعلام می‌شود.

 

انتخاب اعضای هیات امنای بنیاد

کاشیگر همچنین درباره تشکیل هیات امنای بنیاد نیز گفت: مراحل ثبت قانونی بنیاد زنده‌یاد محمود استادمحمد نیز در حال اتمام است و به زودی اخبار مربوط به این مساله در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. همچنین برای آنکه بنیاد دچار حاشیه نشود و کار خود را به درستی انجام بدهد، باید یک هیات امنایی برای آن تشکیل می‌شد. به همین منظور من از تعدادی از دوستان برای عضویت در این هیات امنا درخواست کردم که همگی بزرگواری کرده و پذیرفتند.

وی افزود: شهرام ناظری، قطب‌الدین صادقی، مسعود جعفری جوزانی، سیمین معتمدآریا، مریم زندی و آهو خردمند، که همگی از بزرگان هنر ایران هستند، بزرگواری کرده و دعوت من را برای عضویت در هیات امنای بنیاد پذیرفتند. خود من نیز هفتمین عضو این هیات هستم.

 

انتشار مجموعه آثار و شناخت‌نامه محمود استادمحمد در آینده‌ای نزدیک

همچنین جواد عاطفه از اعضای هیات مدیره بنیاد زنده‌یاد محمود استادمحمد نیز در این نشست گفت: مهم‌ترین مساله برای یک نویسنده، انتشار آثارش است. به همین دلیل ما تاکنون 17 نمایشنامه از آثار محمود استادمحمد را بر اساس چاپ نخستین آنها ــ البته با مقایسه با نسخه‌های اصلی ــ تدوین، تنظیم و آماده انتشار کرده‌ایم. اکنون در حال رایزنی با چند ناشر هستیم که بعدها از طریق برگزاری نشست‌های خبری نام ناشر و زمان انتشار آثار را به اطلاع عموم علاقه‌مندان و مخاطبان آثار زنده‌یاد محمود استادمحمد خواهیم رساند.

وی افزود: یکی از کارهایی که بنیاد از زمان شروع فعالیتش تاکنون آن را پیگیری کرده است، تدوین و انتشار کتاب شناخت‌نامه زنده‌یاد استادمحمد است. من از تمام هنرمندان و دوستانی که هرگونه سندی از این هنرمند فقید در دست دارند، تقاضا می‌کنم که تصویر آن را برای بنیاد ارسال کنند تا در تدوین این شناخت‌نامه از آن استفاده شود.

جواد عاطفه در ادامه اظهار کرد: مجموعه گفت‌وگوهای مطبوعاتی محمود استادمحمد نیز زیر نظر بنیاد و با کوشش مانا استادمحمد در حال تدوین و آماده‌سازی برای انتشار در قالب کتاب است. امیدوارم این اثر نیز به زودی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. همچنین سایت بنیاد محمود استادمحمد نیز در آدرس     www. bonyadostad.com به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده، اما فعلا فقط یک تصویر روی آن موجود است.

مترجم مجموعه آثار آگوست استریندبرگ در ایران، همچنین با اشاره به حمایت بنیاد زنده‌یاد استادمحمد از هرگونه اجرای نمایشنامه‌های این هنرمند، گفت: اعضای هیات مدیره در یکی از جلسات خود تصمیم گرفتند که بنیاد از هرگونه اجرای نمایشنامه‌های زنده‌یاد استادمحمد، به‌ویژه توسط گروه‌های دانشجویی حمایت کند. به همین منظور اجازه کتبی برای اجرای نمایشنامه‌ها بدون هیچ پیش شرطی صادر شده و در صورت تمایل، گروه‌ها می‌توانند از مشاوره فنی بنیاد نیز بهره‌مند شوند.

جواد عاطفه در ادامه ضمن تشکر از نشر افراز به دلیل انتشار کتاب «چهره‌ام پوشیده بهتر» گفت: این کتاب با تمام حواشی اولیه‌اش، با نظارت کامل بنیاد از سوی نشر افراز منتشر شد. در این وضعیت بغرنج کتاب و کتابخوانی در ایران، ناشری که به سمت انتشار کتاب‌های معمولا کم‌فروش و کم‌مخاطب حوزه نمایش می‌رود، نشان‌دهنده از خود گذشتگی بسیارش است. بنابراین مخاطبان نیز باید از این ناشران حمایت کنند.

وی در پایان گفت: متاسفانه در کشور ما همیشه حاشیه‌ها بر متن غلبه داشته‌اند. هم‌زمان با شروع به کار بنیاد زنده‌یاد استادمحمد عده‌ای قصد حاشیه‌سازی برای آن را داشته‌اند، اما بنیاد اکنون هیچگونه حاشیه‌ای ندارد و در آینده نیز نمی‌خواهد داشته باشد.

در این نشست همچنین شهرام ناظری و آهو خردمند، از اعضای هیات امنای بنیاد زنده‌یاد استادمحمد دقایقی را برای حاضران سخنرانی کردند.

پیشتر در خبرها اعلام شده بود که عباس جوانمرد، هنرمند پیشکسوت تئاتر و همچنین مسعود جعفری جوزانی، کارگردان سینما و تلویزیون، نیز در این نشست حضور خواهند داشت، اما این اتفاق به دلیل کسالت جوانمرد و عدم حضور جعفری جوزانی در کشور، رخ نداد. با این اوصاف جعفری جوزانی پیامی را برای حاضران در این نشست ارسال کرد که توسط مجری برنامه قرائت شد.

در این مراسم همچنین چهره‌هایی چون قادر آشنا، مدیر مرکز هنرهای نمایشی در دولت دهم، سیدصادق موسوی، مدیر پیشین مجموعه تئاترشهر و هنرمندان و نویسندگانی چون شکرخدا گودرزی، حسین مسافرآستانه، شهرام کرمی، محمد میلانی، محمود بصیری، روزبه حسینی، اتابک نادری، سیدمهدی مدیرواقفی و... نیز حضور داشتند.

«چهره‌ام پوشیده بهتر» به کوشش مانا استادمحمد با شمارگان هزار و 100 نسخه، 235 صفحه و بهای 16 هزار و 600 تومان از سوی نشر افراز روانه کتابفروشی‌ها شده است.

ایبنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: