دکتر حمیرا مشیرزاده به دبا گفت: کیفیت علمی دانشجویان مقطع دکترا کاهش پیدا کرده

1392/5/30 ۰۹:۲۳

دکتر حمیرا مشیرزاده به دبا گفت: کیفیت علمی دانشجویان مقطع دکترا کاهش پیدا کرده

دکتر مشیرزاده عضو هیأت علمی دانشگاه تهران معتقد است که درصد بالای جذب دانشجو در دوره دکتری کیفیت علمی دانشجویان را پایین آورده است. دکتر حمیرا مشیرزاده استاد علوم سیاسی دانشگاه به دبا گفت: «همه جای دنیا دانشجویان مقطع دکتری را افرادی تشکیل می دهند که از بهره هوشی و سطح دانش بالایی برخوردار هستند اما متأسفانه دانشجویان دوره دکتری ما ضعیف هستند و این مشکل بزرگی است چراکه هیأت علمی دانشگاه ها را هم چنین افرادی تشکیل می دهند.»



دکتر مشیرزاده عضو هیأت علمی دانشگاه تهران معتقد است که درصد بالای جذب دانشجو در دوره دکتری کیفیت علمی دانشجویان را پایین آورده است.
دکتر حمیرا مشیرزاده استاد علوم سیاسی دانشگاه به دبا گفت: «همه جای دنیا دانشجویان مقطع دکتری را افرادی تشکیل می دهند که از  بهره هوشی و سطح دانش بالایی برخوردار هستند اما متأسفانه دانشجویان دوره دکتری ما ضعیف هستند و این مشکل بزرگی است چراکه هیأت علمی دانشگاه ها را هم چنین افرادی تشکیل می دهند.»
وی در جواب به این سوال که چه مشکلاتی در فضای دانشگاه ها احساس می شود که از دولت و وزارت جدید انتظار می رود تا در رفع آنها تلاش کند توضیح داد که یکی از مهم ترین دغدغه های دانشگاه ها در حال حاضر کاهش کیفیت علمی دانشجوها است.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران علت وضع پیش آمده را به خاطر سیاست های موجود در جذب دانشجو دانست و گفت: «به خاطر پذیرش تعداد زیاد دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و توجه به بحث کمیت باعث شده که کیفیت دانشجویان مقطع دکترا و فوق لیسانس پایین بیاید. در حال حاضر پذیرش دانشجو در دوره دکتری و فوق لیسانس بسیار زیاد است.»
دکتر مشیرزاده که در رشته علوم سیاسی تدریس می کند معتقد است: این وضعیت بسیار بغرنج است و اگر این وضعیت بهبود پیدا نکند اوضاع در دانشگاه ها بسیار خراب می شود.
حمیرا مشیرزاده پدید آورنده کتاب های چون «جنبش هاي اجتماعي از چشم انداز نظري» و «جستارهایی در انقلاب اسلامی ایران» و مترج آثاری چون « تحول در نظریه های روابط بین الملل» و « نظریه اجتماعی سیاست بین الملل» بوده است.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: