وكيل مبارک خبر داد: حكم آزادي «مبارك» صادر شد

1392/5/29 ۱۰:۵۶

وكيل مبارک خبر داد: حكم آزادي «مبارك» صادر شد

بحران مصر پای اتحادیه اروپا به تحولات این کشور را باز کرد. 28عضو اتحادیه اروپا روز گذشته در بروکسل جمع شدند تا دیدگاه‌های خود را درباره تحولات اخیر در مصر به بحث بگذارند. اتحادیه اروپا در این نشست که در سطح نمایندگان کشورهای عضو برگزار شد، متوقف‌کردن صادرات انواعی از تجهیزات نظامی به مصر را مورد بررسی قرار داد.


بحران مصر پای اتحادیه اروپا به تحولات این کشور را باز کرد. 28عضو اتحادیه اروپا روز گذشته در بروکسل جمع شدند تا دیدگاه‌های خود را درباره تحولات اخیر در مصر به بحث بگذارند. اتحادیه اروپا در این نشست که در سطح نمایندگان کشورهای عضو برگزار شد، متوقف‌کردن صادرات انواعی از تجهیزات نظامی به مصر را مورد بررسی قرار داد. به گزارش كريستين ساينس مانيتور در اين نشست، اتحاديه اروپا تصميم گرفت كمك 7/6 ميليارد دلاري خود را به مصر به تعويق بياندازد.خوزه مانوئل باروسو، رييس كميسيون اتحاديه اروپا نيز خشونت‌هاي مصر را محكوم كرد و خواستار گفتمان سياسي شد. اروپا قصد دارد مانع ارسال سلاح، تجهیزات پلیس و سایر سخت‌افزارهای نظامی به مصر شود. این تحریم‌ها قرار است در هفته جاری در نشستی اضطراری با حضور وزرای خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گیرد. در پایان این نشست، اروپایی‌ها با صدور بیانیه‌ای خشونت‌ها در مصر را محکوم کردند. از سویی دیگر مقامات دولت ‌آمریکا اعلام کردند، وزارت خارجه این کشور تامین مالی برخی برنامه‌های اقتصادی را که مستقیما مربوط به دولت مصر می‌شوند، به حال تعلیق درمی‌آورد. در همین راستا یک مقام ارشد اسراییلی گفت که سفرای اسراییل در واشنگتن، لندن، پاریس، برلین، بروکسل و دیگر پایتخت‌ها برای جلب حمایت غرب از مصر با وزرای خارجه این کشورها لابی می‌کنند. اما مصر همچنان ناآرام است. در پی تلاش تعدادی از طرفداران اخوان‌المسلمین برای فرار از زندان 38نفر کشته شدند. تعدادی از زندانیان قصد داشتند از زندان فرار کنند، اما به‌دنبال درگیری در زندان، ماموران از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند و طبق اعلام وزارت کشور مصر، شماری از افراد به‌دلیل استنشاق شدید گاز اشک‌آور جان باخته‌اند. در همین حال، ائتلاف حمایت از مشروعیت که از گروه‌های حامی اخوان‌المسلمین تشکیل شده است با صدور بیانیه‌ای خواستار تحقیقات بین‌المللی فوری درخصوص این حادثه شد و مسوولیت آن را برعهده عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر دانست. این در حالی است که در حمله شبه‌نظامیان مسلح به نیروهای امنیتی مصر در استان سینای شمالی 24نفر از نظامیان مصری نیز کشته شدند. در پی کشته‌شدن 24 نظامی مصری در شمال شبه‌جزیره سینا، مسوولان مصری، گذرگاه مرزی رفح با غزه را بستند. همچنین «مصطفی الدمیری» یکی از وکلای اخوان‌المسلمین مصر اعلام کرد، در پنج‌روز گذشته بیش از سه‌هزارو500نفر از حامیان محمد مرسی دستگیر شدند.
تبرئه «مبارک»
 اما روزگذشته رسانه‌های مصری از تبرئه «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر درباره پرونده مشهور به کاخ ریاست‌جمهوری که در آن متهم به رشوه‌خواری و تصاحب زمین بود، خبر دادند. به گزارش روزنامه مصری الیوم تنها یک پرونده از اتهامات او باقی مانده که آنها هم مربوط به دریافت هدایا از رسانه‌های ملی این کشور است.  به گزارش رويترز وكيل مبارك اعلام كرده است كه او ظرف 48 ساعت و تا پایان هفته آزاد خواهد شد. همچنین وزیر دفاع مصر ضمن دعوت از اخوان‌المسلمین برای بازنگری در مواضعشان اعلام کرد: ارتش و پلیس با تمامی تلاش‌ها برای نابودکردن کشور مقابله می‌کنند. عبدالفتاح السیسی گفت: قصد کودتا علیه مرسی را نداشتیم. از سوی دیگر ائتلاف حمایت از مشروعیت در مصر برای دومین‌روز متوالی و به‌صورت شبانه به‌رغم اعلام وضعیت فوق‌العاده در مصر، تظاهرات «هفته برچیدن کودتا» را در شماری از استان‌های این کشور برگزار کرد.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: