برگزاری روز جهانی موزه در سراسر جهان

1394/2/28 ۱۳:۴۰

برگزاری روز جهانی موزه در سراسر جهان

کشورهای مختلف جهان روز جهانی موزه 2015 را با شعار «موزه‌ها برای یک جامعه باثبات» گرامی می‌دارند. کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ICOM) فردا دوشنبه -18 می - را به عنوان روز جهانی موزه جشن می‌گیرد.

 

کشورهای مختلف جهان روز جهانی موزه 2015 را با شعار «موزه‌ها برای یک جامعه باثبات» گرامی می‌دارند.

 کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ICOM) فردا دوشنبه -18 می - را به عنوان روز جهانی موزه جشن می‌گیرد.

موضوع سال 2015 این رویداد فرهنگی،‌ «موزه‌ها برای یک جامعه باثبات» است. هدف از برگزاری این مراسم، افزایش آگاهی برای توجه به نقش موزه‌ها در توسعه جوامع است.

به گفته یکی از مشاوران ایکوم، رویدادهای روز جهانی موزه ممکن است یک روز، یک هفته و یا یک ماه در برخی کشورها ادامه داشته باشد. روز جهانی موزه از سال 1977 نامگذاری شد و طی سال‌های اخیر در بیش از 120 کشور جهان مورد استقبال قرار گرفته و حدود 30 هزار موزه در برپایی‌ آن همکاری کرده‌اند.

به گزارش وب‌سایت کمیته بین‌المللی موزه‌ها، این مراسم امکان ملاقات و تبادل اطلاعات را برای کارشناسان تاریخی و موزه‌داران کشورهای مختلف در محیطی عمومی فراهم می‌کند.

یکی از مقامات این کمیته درباره شعار امسال روز جهانی موزه گفت: یکی از مهمترین چالش‌های انسان امروز، یافتن راه‌های جدید زندگی و پیشرفت در حد و مرز محدودیت‌های طبیعی است. این حرکت به سوی جامعه باثبات، نیازمندِ به کارگیری روش‌های جدید فکری و عملی است. در این گذار، نقش موزه‌ها به عنوان آزمایشگاه‌های واقعی بسیار پررنگ است. باید تلاش شود موزه‌ها و منابع، به شکل کاربردی‌تر و مفیدتری در این راستا به کار گرفته شوند.

ایسنا

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: