دکتر حسن قاضی مرادی به دبا گفت: زرین ترین عصر تمدن ایرانی مکتوب می شود

1392/4/26 ۱۴:۵۷

دکتر حسن قاضی مرادی به دبا گفت: زرین ترین عصر تمدن ایرانی مکتوب می شود

کتاب «نگاهی به عصر زرین فرهنگ ایران» به قلم دکتر حسن قاضی مرادی، قرون طلایی تمدن ایران اسلامی را معرفی و بررسی می کند.دکتر مرادی پژوهشگر حوزه جامعه‌شناسی و مترجم، درباره کتاب «نگاهی به عصر زرین فرهنگ ایران» به دبا گفت «این کتاب عصر زرین فرهنگ ایران را که مصادف با قرون 3 تا 5 هجری است مورد بررسی قرار می دهد


کتاب «نگاهی به عصر زرین فرهنگ ایران» به قلم دکتر حسن قاضی مرادی، قرون طلایی تمدن ایران اسلامی را معرفی و بررسی می کند.دکتر مرادی پژوهشگر حوزه جامعه‌شناسی و مترجم، درباره کتاب «نگاهی به عصر زرین فرهنگ ایران» به دبا گفت «این کتاب عصر زرین فرهنگ ایران را که مصادف با قرون 3 تا 5 هجری است مورد بررسی قرار می دهد. این دوره در ایران از نظر جنبه های مختلف علم و فرهنگ بسیار دوره با ارزشی برای ایران است.»


به گفته دکتر قاضی مرادی این قرون که با حکومت سامانیان و آل بویه همراه بوده است اوج فرهنگ و تمدن ایران در صده های میانه را می رساند که تاثیر زیادی در زمینه سازی رنسان اروپا داشته است.


کتاب دیگر این نویسنده و مترجم با عنوان «نقد فلسفه حق هگل» نیز به زودی منتشر خواهد شد.


کتاب «نقد فلسفه حق هگل» نوشته کارل  مارکس است که قاضی مرادی به همراه مرحوم دکتر عبادیان آن را ترجمه کرده اند. در این کتاب مارکس به نقد بندهای 257 تا 313 از فلسفه حق هگل  می پردازد، بندهایی که  به نظرات این فیلسوف درباره دولت مربوط می شود.


یکی دیگر از آثار دکتر قاضی مرادی که به زودی وارد بازار نشر خواهد شد «فرهنگ گفت وگو و گستردگی تک گویی درمیان ایرانیان» نام دارد.


وی که پیش از این بخشی از این کتاب مفصل را با عنوان «شوق گفت¬وگو» منتشر کرده است درباره موضوع کتاب می گوید «تک گویی نه به معنای خود بیانگری بلکه در معنای خود تجویز گری در فرهنگ ما از گستردگی برخوردار است که ما باید آن را به دیالوگ تبدیل کنیم.»


 به گفته وی کتاب «فرهنگ گفت وگو و گستردگی تک گویی در میان ایرانیان» مبانی و اصول و مولفه های عمل گفت و گو را بعنوان یک ارتباط کلامی خاص متمایز از بحث، مناظره و مذاکره بیان می¬کند.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: