دکتر پاکتچی در انتظار کتاب تازه خود

1392/4/17 ۱۱:۴۴

دکتر پاکتچی در انتظار کتاب تازه خود

دکتر احمد پاکتچی به زودی کتاب «حکمت هنر و زیبایی نزد شیخ نجم الدین کبری» را منتشر می کند. تألیف اثری با نام «حکمت هنر و زیبایی نزد شیخ نجم الدین کبری» مشغله این روزهای دکتر پاکتچی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی است که به سفارش فرهنگستان هنر به زودی چاپ و منتشر خواهد شد.


دکتر احمد پاکتچی به زودی کتاب «حکمت هنر و زیبایی نزد شیخ نجم الدین کبری» را منتشر می کند.


تألیف اثری با نام «حکمت هنر و زیبایی نزد شیخ نجم الدین کبری»  مشغله این روزهای دکتر پاکتچی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی است که به سفارش فرهنگستان هنر به زودی چاپ و منتشر خواهد شد.     


او به خبرنگار دبا می گوید: « شیخ نجم ادین از عرفای قرن ششم واهل ماوراء النهر است وی همچنین  بنیانگذار طریقه کبرویه است که کتاب «حکمت هنر و زیبایی نزد شیخ نجم الدین کبری» قرار است به مباحث فلسفه هنر و زیبایی شناسی در حوزه اسلامی با توجه به آثار فکری این عارف بپردازد.»


خوشبختانه در 15 سال اخیر کارهای بسیاری در حوزه فلسفه هنر بین فیلسوفان اسلامی انجام شده است.ابن سینا، فارابی، ملاصدرا، سهروردی و ابن عربی از جمله شخصیت هایی هستند که فلسفه هنر در آثارشان بررسی شده است.
کار دیگر دکتر پاکتچی به عنوان دین شناس و زبان‌شناس ایرانی پژوهشی در باب جریان شناسی فرق شیعه است که با ابعاد تاریخی به بحث فرقه شناسی در شیعه می پردازد. اینکار وی تا اواخر پاییز برای چاپ آماده می شود.


نوشتن مدخل هایی با موضوعیت فقه، علوم قرآنی، حدیث و مرتبط با مسائل دینی جزو فعالیت های وی در دائرةالمعارف بزرگ اسلامی است.


«حوزه علمیه» و «خراج» نیز نمونه مدخل هایی هستند که وی مشغول نوشتن آنها برای دائرةالمعارف بزرگ اسلامی است.


همچنین مجموعه مقالات منتشر نشده دکتر پاکتچی با عناوین «جستارهایی در فرهنگ اسلامی» به زبان فارسی و «نهج¬البلاغه و شفیع رضی» به زبان عربی، به زودی منتشر خواهد شد.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: