برنامه‌های بزرگداشت جشن 80 سالگی داوری

1392/4/16 ۱۲:۰۹

برنامه‌های بزرگداشت جشن 80 سالگی داوری

جشن هشتاد سالگی رضا داوری‌اردکانی با عنوان «پرسشگر دردمند روزگار ما» فردا با سخنرانی چهره‌هایی نظیر ولایتی، رجبی، محقق داماد، دینانی، عارف، خسروپناه و خرمشاهی برگزار می‌شود. «پرسشگر دردمند روزگار ما» با رویکرد متفاوتی به داوری‌اردکانی به لحاظ فرهنگی و علمی با پیام سیدحسین نصر و همکاری و هماهنگی 9 نهاد علمی و فلسفی کشور برگزار می‌شود.


برنامه‌های بزرگداشت جشن 80 سالگی داوری
جشن هشتاد سالگی رضا داوری‌اردکانی با عنوان «پرسشگر دردمند روزگار ما» فردا با سخنرانی چهره‌هایی نظیر ولایتی، رجبی، محقق داماد، دینانی، عارف، خسروپناه و خرمشاهی برگزار می‌شود.
«پرسشگر دردمند روزگار ما» با رویکرد متفاوتی به داوری‌اردکانی به لحاظ فرهنگی و علمی با پیام سیدحسین نصر و همکاری و هماهنگی 9 نهاد علمی و فلسفی کشور برگزار می‌شود.
در این مراسم که با اهدای جوائز ویژه از سوی نهادهای فلسفی، فرهنگی و علمی به «رئیس فرهنگستان علوم» همراه است، شخصیت‌هایی همچون محمدرضا عارف از سوی فرهنگستان علوم ایران، علی اکبر ولایتی از فرهنگستان علوم پزشکی ایران، محمد رجبی رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی وعید آبادی رئیس کمیسیون فرهنگی یونسکو جوایز و هدایای خود را به این فیلسوف هشتاد ساله تقدیم خواهند کرد.
برخی سخنرانان و موضوعات مطرح در این همایش را به شرح زیر است:
علی‌اکبر ولایتی: فیلسوفان اسلامی، تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانی
آیت‌الله محقق داماد: نقش دکتر داوری در فرهنگستان علوم ایران
محمد رجبی: وحدت کلام و متکلم در شخصیت دکتر داوری
صادق خرازی: دکتر داوری، فیلسوف کبیر
احمد مسجدجامعی: چرا دکتر داوری را فیلسوف فرهنگ و زندگی می‌نامیم؟
علی‌اصغر مصلح: دکتر داوری و فرهنگ ایرانی
شهرام پازوکی: بررسی نقش و آثار فرهنگی دکتر داوری
حجت‌الاسلام خسروپناه، غلامحسین ابراهیمی دینانی، بیژن عبدالکریمی، سعیدآبادی و همچنین یکی از اعضای خانواده داوری اردکانی در این همایش سخنرانی خواهند کرد.
6 کلیپ ویژه از زندگی فیلسوف فرهنگ تهیه شده است که با موضوعات مختلف همچون: چگونه دکتر داوری به فلسفه علاقه مند شد؟ آیا یک بدبینی تاریخی در نگاه دکتر داوری به زندگی وجود دارد؟ چرا دکتر داوری از بین شعرای معاصر اخوان ثالث را می‌پسندد؟ و ... پخش خواهد شد.
همچنین برپایی نمایشگاه آثار منتشر شده داوری‌اردکانی، نمایشگاه عکس‌هایی از این فیلسوف و برپایی نمایشگاه عکس‌هایی از تاریخ تمدن جهان در لبنان با گلچین نظرات داوری اردکانی درباره زندگی، فرهنگ و فلسفه از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم نکوداشت است.
جشن هشتاد سالگی فیلسوف فرهنگ امروز از ساعت 17 تا 21 با مشارکت کتابخانه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران (منطقه 2)، دانشگاه تهران، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، موسسه کتابشهر ایران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (نمایندگی تهران) در تالار اجتماعات فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

 

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: