رونمایی از شناخت‌نامه عباس‌ نعلبندیان در لندن

1392/2/30 ۱۴:۴۰

رونمایی از شناخت‌نامه عباس‌ نعلبندیان در لندن

اولین جلد از مجموعه 5 جلدی شناخت‌نامه عباس‌ نعلبندیان، نمایشنامه‌نویس، با عنوان «دیگرانِ عباس نعلبندیان» به تازگی توسط انتشارات H & S در لندن به چاپ رسیده و قرار است روز چهارشنبه اول خرداد همزمان با سالمرگ این نمایشنامه‌نویس در لندن رونمایی شود.

این مجموعه به صورت مشترک توسط جواد عاطفه و عاطفه پاکبازنیا آماده شده است و جلد اول آن شامل اسناد، نامه‌ها، دستنوشته‌ها، تصاویر و عکس‌هایی از زندگی نعلبندیان و مقالات دیگران درباره او را شامل می‌شود. این کتاب 44 مقاله درباره نعلبندیان را در بر می‌گیرد. محمود دولت‌آبادی، رضا براهنی، جواد مجابی، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی، آیدین آغداشلو، محمود استادمحمد، رضا قاسمی، یعقوب آژند، سهیل پارسا، ناصر زراعتی، فتح‌الله بی‌نیاز، منصور خلج، پرویز پورحسینی، عطاالله کوپال، مریم موحدیان و ... از افرادی هستند که مقالاتشان در اولین جلد این شناخت‌نامه درج شده است. این مقالات به صورت سفارشی برای این کتاب نوشته شده‌اند.

در 44 مقاله‌ای که در این کتاب چاپ شده، از مناظر مختلف زندگی، زمانه و آثار نعلبندیان بررسی شده است و رویکرد این شناخت‌نامه و مقالات آن به نوعی، فراخوان دوباره‌خوانی آثار نعلبندیان است. جلد اول این مجموعه 490 صفحه دارد و باقی مجلدات مجموعه نیز حجمی در این حدود دارند. بخشی از شعرخوانی و وصیت‌نامه صوتی نعلبندیان هم قرار است به صورت ضمیمه در کنار کتاب‌های مجموعه در اختیار مخاطبان قرار بگیرند. هر جلد این شناخت‌نامه، عنوان مشخصی دارد. به این ترتیب شعرخوانی ضمیمه «شناخت‌نامه» و وصیت‌نامه ضمیمه «مرگ‌نامه» خواهد بود.

در ادامه انتشار کتاب‌های شناخت‌نامه نعلبندیان، مجموعه آثار او نیز با مقدمه و توضیح جواد عاطفه، توسط همین ناشر دوباره چاپ خواهد شد که در میان آن‌ها چند اثر منتشرنشده از این نمایشنامه‌نویس نیز به چشم‌ می‌خورد. شمار کتاب‌هایی که قرار است توسط انتشارات H & S از مجموعه آثار نعلبندیان چاپ شود، 13 عنوان است.

همچنین قرار است سال آیند و در انتهای چاپ تمام آثار نعلبندیان، همایشی چند روزه در دانشگاه سواز لندن با عنوان «تفاوت در تئاتر ایران»‌ برگزار شود.xt here

نظر دهید
نظرات کاربران

کاربر گرامی برای ثبت نظر لطفا ثبت نام کنید.

گزارش

برچسب ها

اخبار مرتبط

ورود به سایت

مرا به خاطر بسپار.

کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور

کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:

ثبت نام

عضویت در خبرنامه.

قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید

کد تایید را وارد نمایید

ارسال مجدد کد

زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.: